Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/22444
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛугова, Ольга Іванівна-
dc.contributor.authorLugova, Olga-
dc.contributor.authorМельник, Ольга Іванівна-
dc.contributor.authorMelnik, Olga-
dc.date.accessioned2025-10-14T11:45:11Z-
dc.date.available2025-10-14T11:45:11Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЛугова О. І., Мельник О. І. Страхування домашніх тварин: виклики та перспективи розвитку. Modern Economics. 2025. № 52(2025). С. 89-96. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V52(2025)-13.uk_UA
dc.identifier.citationLuhova O., Melnyk O. (2025). Pet Insurance: Challenges and Prospects for Development. Modern Economics, 52(2025), 89-96. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V52(2025)-13.-
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/22444-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано світові тенденції страхування домашніх тварин, розглянуто його історичний розвиток та сучасний стан у провідних країнах. Досліджено український ринок страхування домашніх тварин, охарактеризовано існуючі страхові продукти, визначено основних гравців ринку. Розглянуто основні виклики, можливості та перспективи розвитку страхування домашніх тварин. Встановлено, що збільшення кількості власників тварин, зростання популярності домашніх улюбленців серед молодого покоління, а також покращення рівня ветеринарного обслуговування стимулюють попит на страхові продукти. Висока вартість страхування є ключовим стримуючим фактором, особливо для власників кількох тварин або мешканців країн, що розвиваються. Обґрунтовано, що подальший розвиток ринку страхування домашніх тварин залежить від комплексного підходу, що включає вдосконалення законодавчої бази, освітні кампанії та співпрацю між страховими компаніями, ветеринарними клініками та державними органами. Гармонізація стандартів страхових виплат, впровадження державних програм підтримки страхування тварин та активне інформування населення про переваги страхування сприятимуть формуванню конкурентоспроможного ринку.uk_UA
dc.description.abstractThe world animal insurance market is developing dynamically, demonstrating stable growth. The main factors of this growth are the increase in the number of pets, the increase in the cost of veterinary services and to raise the level of knowledge of the owners about financial risks related to medical care of animals. The most developed regions in the field of pet insurance are North America, Europe and the Asia-Pacific Region. In Ukraine, the pet insurance market is at the stage of formation, which necessitates the study of world experience and the development of effective mechanisms for its development. Purpose. The purpose of the study is to analyze the current state of the pet insurance in the world and in Ukraine, to identify the main challenges, prospects and possible directions of development of this segment of the insurance business. Results. It is established that the main players in the market are large insurance companies that offer insurance products adapted to the needs of animal owners. The most popular types of insurance are policies in case of illness and accidents that occupy about 97% of the market. Insurance programs, including preventive treatment, wellness services and coating of specialized veterinary procedures, are also actively developing. The pet insurance market in Ukraine is at the stage of formation and is characterized by a low level of penetration of insurance products. Despite the considerable number of pet owners, insurance services remain low in widespread due to low awareness of the population, a limited number of insurance programs and insufficient trust in insurance companies, the high cost of insurance policies, the lack of uniform payment standards and insufficient state support. There are only a few companies offing insurance policies for pets on the market. Conclusions. The global pet insurance market shows stable growth caused by social and economic factors. Innovative solutions and digital technologies open up new opportunities to expand the market. The use of mobile applications, telemedicines and online platforms for policies allows you to make insurance services more accessible and understandable to consumers. Also, the expansion of insurance coverage to preventive measures, alternative treatment methods and individual insurance programs can increase the number of insured animals. Further development of the pet insurance depends on a comprehensive approach that includes improving the legislative framework, educational campaigns and cooperation between insurance companies, veterinary clinics and government bodies-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectстрахуванняuk_UA
dc.subjectстраховий ринокuk_UA
dc.subjectстрахові компаніїuk_UA
dc.subjectстрахова сумаuk_UA
dc.subjectдоговір страхуванняuk_UA
dc.subjectinsuranceuk_UA
dc.subjectinsurance marketuk_UA
dc.subjectinsurance companiesuk_UA
dc.subjectinsurance amountuk_UA
dc.subjectinsurance contractuk_UA
dc.titleСтрахування домашніх тварин: виклики та перспективи розвиткуuk_UA
dc.title.alternativePet Insurance: Challenges and Prospects for Developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2025. - Вип. 52

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
luhova.pdf1,43 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.