Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2937
Title: Культурні аспекти навчання професійній англійській мові студентів нефілологічних спеціальностей
Cultural Aspects Of Teaching Professional English To Non- Philological Students
Культурные аспекты обучения профессиональному английскому языку студентов нефилологических специальностей
Authors: Артюхова, Олена Вікторівна
Артюхова, Елена Викторовна
Artyuhova, Elena
Keywords: Якість навчання
моніторинг
культурні аспекти
навчання професійній англійській мові
студенти нефілологічних спеціальностей
Качество образования
мониторинг
культурные аспекты
обучение профессиональному английскому языку
студенты нефилологтческих специальностей
Quality of education
monitoring
cultural aspects
teaching professional english
non-philological students
mutual understanding
Issue Date: 2017
Citation: Artyukhova Olena. Cultural Aspects Of Teaching Professional English To Non- Philological Students / Olena Artyukhova // Modern Tendencies In Pedagogical Education And Science Of Ukraine And Israel: The Way To Integration. - Ariel University, 2017. - С. 8-13.
Abstract: У статті йдеться про культурні аспекти навчання професійній англійській мові , необхідність запровадження моніторингу якості професійної підготовки студентів нефілологічних спеціальностей вищих як інструмента виявлення закономірностей, тенденцій, змінних та їх динаміки для проектування заходів щодо покращення якості вищої професійної освіти. Дослідження базується на методах порівняльного аналізу. Виявлено прогалини в професійній підготовці студентів нефілологічних спеціальностей та окреслено шляхи моніторингу сформованості професійних компетенцій, мета якого - підвищити рівень інформаційно-аналітичного супроводу діяльності ВНЗ, налагодити механізм своєчасного виявлення основних тенденцій і змін показників щодо підвищення якості професійної підготовки студентів нефілологічних спеціальностей вітчизняних ВНЗ.
В статье говорится о культурных аспектах обучения профессиональному английскому языку, необходимости мониторинга качества подготовки студентов нефилологических специальностей как инструмента для выявления закономерностей, тенденций, переменных и их динамики для проектирования мер по улучшению качества высшего профессионального образования. Исследование базируется на методах сравнительного анализа. Выявлены недостатки в профессиональной подготовке студентов нефилологических специальностей, определены пути мониторинга сформированости профессиональных компетенций, цель которого – повысить уровень информационно-аналитического сопровождения деятельности вуза, создать механизм своевременного выявления основных тенденций и изменений показателей качества профессиональной подготовки студентов нефилологических специальностей отечественных вузов.
The article is devoted to the cultural aspects of teaching professional English, problem of monitoring of the quality of non- philological students’ professional training at Ukrainian universities. Monitoring is regarded as an instrument of defining regularities, tendencies, variables and their dynamics for designing measures aimed at improving the quality of higher professional education. The research is based on the methods of comparative analyses such as comparison and ranging. The gaps in professional training of students of non-philological specialties were revealed and ways of monitoring the formation of professional competences were outlined. The aim of this work is to increase the level of informational and analytical support of the higher educational institutions, to establish a mechanism for the timely identification of the main tendencies and changes in indicators for improving the quality of professional training of students of non-philology specialties of domestic higher educational institutions.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2937
Appears in Collections:Статті (Факультет культури і виховання)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artyukhova Israel 2017_1_.pdf122,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.