Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3213
Title: | Tribological research on the process of wear of a friction pair «cable block – rope» considering rolling slippage Трибологічні дослідження процесу зношування пари тертя «канатний блок – канат» при коченні з урахуванням проковзування. Трибологические исследования процесса изнашивания пары трения «канатный блок - канат» при качении с учетом проскальзывания. |
Authors: | Марченко, Дмитро Дмитрович Marchenko, Dmytro |
Keywords: | pair of friction slipping rolling motion crumpling coeffi cient of friction rolling-off by a roller пара тертя прослизання кочення зминання коефіцієнт тертя обкатування роликом |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Миколаївський національний аграрний університет |
Citation: | Marchenko D. Tribological research on the process of wear of a friction pair «cable block – rope» considering rolling slippage / D. Marchenko // Вісник аграрної науки Причорномор’я. – 2016. – Вип. 3 (91). – С. 169-179. |
Abstract: | Tribological studies conducted wear of the friction pair «cable block – rope», including rolling with sliding. It was found that wear does not depend on the hardness of the contacting surfaces at least by 5% slip. With the reduction of the surface roughness the coefficient of friction for the surfaces with grease decreases. It is shown that the slippage of up to 2%, a sharp change in the coefficient of friction, after which it remains almost flat due to
the spread of slip on the entire contact area. Bearing strain increases with increasing slip, if the shear stresses are sufficiently large. Проведено трибологічні дослідження зношування пари тертя «канатний блок - канат» при коченні з врахуванням проковзування. Виявлено, що зношування пари тертя не залежить від твердості контактуючих поверхонь з проковзуванням менш ніж 5%. Зі зменшенням шорсткості поверхні коефіцієнт тертя для поверхонь, які мають мащення, зменшується. Показано, що проковзування до 2% призводить до різкої зміни коефіцієнта тертя, після чого він залишається практично незмінним через розповсюдження ковзання на всю площу контакту. Деформація зминання збільшується при підвищенні проковзування, якщо дотичні напруження достатньо великі. Збільшення проковзування призводить до підвищення наклепу поверхневого шару, відбувається зменшення шорсткості поверхні і коефіцієнту тертя, що призводить до зменшення зминання поверхні та зношування. В нашому випадку, за допомогою обкатування роликом, цей ефект досягається швидше, при цьому створюючи в поверхневому шарі задані триботехнічні властивості зі зменшеними показниками зношування. Проведены трибологические исследования изнашивания пары трения «канатный блок - канат» при качении с учетом проскальзывания. Установлено, что изнашивание пары трения не зависит от твердости контактирующих поверхностей с проскальзыванием менее 5%. С уменьшением шероховатости поверхности коэффициент трения для поверхностей, которые имеют смазку, уменьшается. Показано, что проскальзывание до 2% приводит к резкому изменению коэффициента трения, после чего он остается практически неизменённым из-за распространения скольжения на всю площадь контакта. Деформация смятия увеличивается при повышении проскальзывания, если касательные напряжения достаточно велики. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3213 |
Appears in Collections: | Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2016. - Вип. 3 (91). Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
n91v2r2016marchenko.pdf | 580,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.