Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3332
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧумаченко, Ю. С.-
dc.contributor.authorChumachenko, Yuliia-
dc.contributor.authorЧумаченко, Є. С.-
dc.contributor.authorЧумаченко, Е. С.-
dc.contributor.authorChumachenko, Evgeniya-
dc.date.accessioned2018-04-26T08:21:45Z-
dc.date.available2018-04-26T08:21:45Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationХристенко О. А. Соціально-економічні наслідки розвитку регіонів україни за умов реформування адміністративно-територіального устрою [Електронний ресурс] / О. А. Христенко, Н. О. Красовська // Modern Economics. - 2018. - № 7. - С. 192-202. - Режим доступу : https://modecon.mnau.edu.ua/socio-economic-consequences-of-development-of-regions-of-ukraine-in-terms-of-reforming-the-administrative-and-territorial-structure/-
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3332-
dc.description.abstractУ статті досліджено загальні тенденції розвитку аграрно-промислового комплексу України, зокрема, необхідність пошуку новітніх підходів до ведення аграрної діяльності. Визначено сутність дефініції «сільський туризм» та особливості даної діяльності в Україні. Показано місце сільського туризму у загальній структурі аграрно-промислового комплексу та основні його напрямки. Висвітлено складові сільського туризму та їх ключові характеристики. Проаналізовано та показано сутність понять «агротуризм» та екотуризм», а також відмінні риси між ними. Доведено роль маркетингу у розвитку сільського туризму та необхідність його впровадження та застосування. Досліджено основні проблеми, які впливають на планування діяльності сільського туризму. Зазначено важливі засоби маркетингу, застосування яких дозволить вивести сільський туристичний бізнес на якісно новий рівень.uk
dc.description.abstractВ статье исследованы общие тенденции развития аграрно-промышленного комплекса Украины, в частности, необходимость поиска новых подходов к ведению аграрной деятельности. Определена сущность дефиниции «сельский туризм» и особенности данной деятельности в Украине. Показано место сельского туризма в общей структуре аграрно-промышленного комплекса и основные его направления. Освещены составляющие сельского туризма и их ключевые характеристики. Проанализированы и показаны сущность понятий «агротуризм» и «экотуризм», а также отличительные черты между ними. Доказана роль маркетинга в развитии сельского туризма и необходимость его внедрения и применения. Исследованы основные проблемы, которые влияют на планирование деятельности сельского туризма. Указано важные средства маркетинга, применение которых позволит вывести сельский туристический бизнес на качественно новый уровень.-
dc.description.abstractIntroduction. In the context of integration processes and the transition to a market economy, innovative forms of management and the search for alternative or related activities for gaining competitive advantages and obtaining additional profit become more and more important. This tendency takes place not only in specific business units, but also in industries and business complexes in general. Therefore, these available resources and opportunities, new forms and activities within the business segment and market niche should to be introduced. Purpose. The purpose of the article is to highlight the essence of rural tourism, study its types and forms, as well as substantiate the need for the development of this service for the development of rural areas. The main task is to demonstrate the role and necessity of using the marketing system for the effective development of rural tourism, indicating its advantages and peculiarities of practical implementation. Results. As a result of the study, the general characteristics of rural tourism, its types and place in the general structure of agrarian-industrial complex are determined. The difference between the definitions of «rural tourism», «agro tourism» and «green tourism», which is often identified, however, has distinctive features and features. The existing definition of the definition of «rural tourism» is investigated and the author's own definition is formed. The weight of green tourism in the socio-economic development of the village and region as a whole is proved. The level of application of marketing in the development of this direction and its main problems are determined. Examples of marketing tools that are successfully applied in the world are presented and recommended to be used for the development of green tourism in Ukraine. Conclusions. Rural tourism is a new direction of development, which is a symbiosis of the tourist and recreational sphere and agro-industrial complex, in particular, the agricultural sector. The positive features of the development of this type of tourism are the improvement of socio-economic development of the village, expansion of the employment of the rural population and additional income without interruption from the main activity. To successfully develop rural tourism it is necessary to apply marketing tools, in particular, the means of advertising and promotion of the services provided. The use and practical implementation of the marketing complex will allow us to form a positive reputation, to bring the activity to a profitable level and to occupy a corresponding niche in the market.-
dc.description.abstractJEL Classification: M31; O13; O18; Q13.-
dc.description.sponsorshipЧеркаський державний технологічний університетuk
dc.language.isootheruk
dc.subjectсільський туризмuk
dc.subjectаграрно-промисловий комплексuk
dc.subjectаграрний маркетингuk
dc.subjectсільський зелений туризмuk
dc.subjectекотуризмuk
dc.subjectаграрний туризмuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectзасоби маркетингуuk
dc.subjectфермерське господарствоuk
dc.subjectагрооселяuk
dc.subjectсельский туризмuk
dc.subjectаграрно-промышленный комплексuk
dc.subjectаграрный маркетингuk
dc.subjectсельский зеленый туризмuk
dc.subjectэкотуризмuk
dc.subjectаграрный туризмuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectсредства маркетингаuk
dc.subjectфермерское хозяйствоuk
dc.subjectагроусадьбаuk
dc.subjectrural tourismuk
dc.subjectagro-industrial complexuk
dc.subjectagrarian marketinguk
dc.subjectrural green tourismuk
dc.subjectecotourismuk
dc.subjectagrarian tourismuk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectagro-villageuk
dc.titleІмплементація маркетингу у сільському туризмі як прагматичний засіб розвитку галузіuk
dc.title.alternativeИмплементация маркетинга в сельском туризме как прагматическое средство развития отраслиuk
dc.title.alternativeImplementation of marketing in rural tourism as a pragmatic development agendauk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2018. - Вип. 7

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
chumachenko.pdf427,97 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.