Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3361
Title: | Особливості вивчення технічних дисциплін з використанням електронних освітніх ресурсів The peculiarities of the study of technical disciplines with the use of electronic educational resources Особенности изучения технических дисциплин с использованием электронных образовательных ресурсов |
Authors: | Бацуровська, Ілона Вікторівна Бацуровская, Илона Викторовна Batcurovskaya, Ilona Грубань, Василь Анатолійович Грубань, Василий Анатолиевич Hruban', Vasyl' Самойленко, Олена Олексіївна Самойленко, Елена Алексеевна Samoylenko, Olena |
Keywords: | освіта електронні ресурси програмне забезпечення технічні дисципліни електронні програми Образование электронные ресурсы програмное обеспечение технические дисциплины электронные программы education electronic resources software technical disciplines electronic programs |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Бацуровська І. В. Особливості вивчення технічних дисциплін з використанням електронних освітніх ресурсів / І. В. Бацуровська, О. О.Самойленко, В. А. Грубань // Modern Methodology of Science and Education : Proceedings of the International Scientific Conference. September 18, 2017, Warsaw, Poland. – 2017. - Vol. 2. - Р. 23-29. |
Abstract: | В даній статті розглядаються особливості вивчення технічних дисциплін з використанням електронних освітніх ресурсів. Окреслено проблему, що полягає у використанні електронних освітніх ресурсів під час вивчення технічних дисциплін та передбачає побудову нової або зміну традиційної методичної діяльності викладача, який викладає вищезазначені дисципліни. Проаналізовано основні вимоги до використання електронних освітніх ресурсів при вивченні технічних дисциплін. Виокремлено педагогічні та методичні цілі, які можуть бути досягнуті шляхом застосування електронних освітніх ресурсів ефективніше, ніж за допомогою інших педагогічних технологій. Представлена класифікація електронних освітніх ресурсів для вивчення технічних дисциплін. Доведено шляхом теоретичного аналізу, що ефективними при вивченні технічних дисциплін є відеолекції, анімаційні моделі, комп'ютерні лабораторні практикуми, які дозволяють частково або повністю компенсувати недолік натурних об'єктів і наочного матеріалу Розкрито умови ефективності застосування електронних освітніх ресурсів при вивченні технічних дисциплін. In this article the peculiarities of the study of technical disciplines with the use of electronic educational resources are considered. The problem of using electronic educational resources during the study of technical disciplines is outlined and it involves the construction of a new or changing traditional methodological work of a teacher who teaches the above disciplines. The basic requirements for the use of electronic educational resources in the study of technical disciplines are analyzed. The pedagogical and methodical goals that can be achieved through the use of electronic educational resources more effectively than with other pedagogical technologies are singled out. The classification of electronic educational resources for the study of technical disciplines is presented. By theoretical analysis, video collections, animation models, computer laboratory practice works that allow to partly or completely compensate for the lack of natural objects and visual material are proved by effective theoretical study of technical disciplines. The conditions of the effectiveness of the use of electronic educational resources in the study of technical disciplines are revealed. В данной статье рассматриваются особенности изучения технических дисциплин с использованием электронных образовательных ресурсов. Определены проблему, которая заключается в использовании электронных образовательных ресурсов при изучении технических дисциплин и предусматривает построение новой или изменении традиционной методической деятельности преподавателя, который преподает вышеуказанные дисциплины. Проанализированы основные требования к использованию электронных образовательных ресурсов при изучении технических дисциплин. Выделены педагогические и методические цели, которые могут быть достигнуты путем применения электронных образовательных ресурсов эффективнее, чем с помощью других педагогических технологий. Представлена классификация электронных образовательных ресурсов для изучения технических дисциплин. Доказано путем теоретического анализа, эффективными при изучении технических дисциплин является видеолекции, анимационные модели, компьютерные лабораторные практикумы, которые позволяют частично или полностью компенсировать недостаток натурных объектов и наглядного материала Раскрыты условия эффективности применения электронных образовательных ресурсов при изучении технических дисциплин. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3361 |
Appears in Collections: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pw0284.pdf | 457,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.