Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3781
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБацуровська, Ілона Вікторівна-
dc.contributor.authorБацуровская, Илона Викторовна-
dc.contributor.authorBatsurovska, Ilona-
dc.contributor.authorДоценко, Наталія Андріївна-
dc.contributor.authorДоценко, Наталия Андреевна-
dc.contributor.authorDotsenko, Nataliya-
dc.date.accessioned2018-05-25T10:56:53Z-
dc.date.available2018-05-25T10:56:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationБацуровська І. В. Дослідження стану використання студентами інженерних спеціальностей електронної навчальної інформації / І. В. Бацуровська, Н. А. Доценко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2017. – Вип. 4 (90). – С. 10-16.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3781-
dc.description.abstractУ статті представлено дослідження стану використання студентами інженерних спеціальностей електронної навчальної інформації. З’ясовано потреби студентів інженерних спеціальностей при вивченні загальнотехнічних дисциплін та надано рекомендації щодо створення електронного навчального контенту дистанційних курсів. Обґрунтовано необхідність побудови курсу з використанням медіа-об’єктів, виконання покрокового контролю отриманих знань та навичок та безперервного зв’язку між студентом і викладачем за допомогою платформи MOODLE.uk
dc.description.abstractВ статье представлено исследование состояния использования студентами инженерных специальностей электронной учебной информации. Выяснено потребности студентов инженерных специальностей при изучении общетехнических дисциплин и даны рекомендации по созданию электронного учебного контента дистанционных курсов. Обоснована необходимость построения курса с использованием медиа-объектов, выполнения пошагового контроля полученных знаний и навыков и непрерывной связи между студентом и преподавателем с помощью платформы MOODLE.-
dc.description.abstractThe research presents the study of engineering students using e-learning information. Nowadays the electronic information is used in many Ukrainian and foreign universities. The work in the information educational environment changes the role of subjects: learning center is a student, his motives, goals, his psychological characteristics. Especially important in the creation of information-educational environment is preparation engineering students, because it is required specialized approach that takes into account the specific of teaching engineering disciplines and features of teaching students technical field. It is important to create the content to improve the professional training of engineering students advisable to update the content. It is necessary to analyze the needs of engineering students for identifying high-quality training facilities. In order to study the state of using e-learning information for engineering students we conducted a survey. The purpose of the questionnaire was to identify the state of engineering students using e-learning on the Internet, as well as finding out the most relevant methods of training in the educational environment. The research shows that it is necessary to organize, structure information and present it in an interactive way. Creation of information and educational environment conducts to logical ordering information, its systematization and structuring and for effective self-employment engineering students. And the possibility of self-studying for the engineering students, monitoring the results of teacher training activities can improve knowledge of future engineers. The main feature of the using the electronic educational environment is that there is a possibility of perception of quality content through interactive lectures, videos and multimedia presentations. Meaningful use of electronic educational information and correct saturation methodical disciplines allows you to make the learning process more intensive and contributes to self-development and self-improvement for engineering students.-
dc.language.isootheruk
dc.subjectінформаційно-освітнє навчальне середовищеuk
dc.subjectдистанційний курсuk
dc.subjectперсоналізація навчанняuk
dc.subjectосвітні ресурсиuk
dc.subjectмедіа-об’єктиuk
dc.subjectинформационно-образовательная учебная средаuk
dc.subjectдистанционный курсuk
dc.subjectперсонализация обученияuk
dc.subjectобразовательные ресурсыuk
dc.subjectмедиа-объектыuk
dc.subjectinformational and educational learning environmentuk
dc.subjectdistance learning courseuk
dc.subjectpersonalization of traininguk
dc.subjecteducational resourcesuk
dc.subjectmedia objectsuk
dc.titleДослідження стану використання студентами інженерних спеціальностей електронної навчальної інформаціїuk
dc.titleИсследование состояния использования студентами инженерных специальностей электронной учебной информации-
dc.titleResearch of engineering students using e-learning information-
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
вестник житомир - копия.pdf425,05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.