Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3781
Назва: | Дослідження стану використання студентами інженерних спеціальностей електронної навчальної інформації Исследование состояния использования студентами инженерных специальностей электронной учебной информации Research of engineering students using e-learning information |
Автори: | Бацуровська, Ілона Вікторівна Бацуровская, Илона Викторовна Batsurovska, Ilona Доценко, Наталія Андріївна Доценко, Наталия Андреевна Dotsenko, Nataliya |
Ключові слова: | інформаційно-освітнє навчальне середовище дистанційний курс персоналізація навчання освітні ресурси медіа-об’єкти информационно-образовательная учебная среда дистанционный курс персонализация обучения образовательные ресурсы медиа-объекты informational and educational learning environment distance learning course personalization of training educational resources media objects |
Дата публікації: | 2017 |
Бібліографічний опис: | Бацуровська І. В. Дослідження стану використання студентами інженерних спеціальностей електронної навчальної інформації / І. В. Бацуровська, Н. А. Доценко // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2017. – Вип. 4 (90). – С. 10-16. |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено дослідження стану використання студентами інженерних спеціальностей електронної навчальної інформації. З’ясовано потреби студентів інженерних спеціальностей при вивченні загальнотехнічних дисциплін та надано рекомендації щодо створення електронного навчального контенту дистанційних курсів. Обґрунтовано необхідність побудови курсу з використанням медіа-об’єктів, виконання покрокового контролю отриманих знань та навичок та безперервного зв’язку між студентом і викладачем за допомогою платформи MOODLE. В статье представлено исследование состояния использования студентами инженерных специальностей электронной учебной информации. Выяснено потребности студентов инженерных специальностей при изучении общетехнических дисциплин и даны рекомендации по созданию электронного учебного контента дистанционных курсов. Обоснована необходимость построения курса с использованием медиа-объектов, выполнения пошагового контроля полученных знаний и навыков и непрерывной связи между студентом и преподавателем с помощью платформы MOODLE. The research presents the study of engineering students using e-learning information. Nowadays the electronic information is used in many Ukrainian and foreign universities. The work in the information educational environment changes the role of subjects: learning center is a student, his motives, goals, his psychological characteristics. Especially important in the creation of information-educational environment is preparation engineering students, because it is required specialized approach that takes into account the specific of teaching engineering disciplines and features of teaching students technical field. It is important to create the content to improve the professional training of engineering students advisable to update the content. It is necessary to analyze the needs of engineering students for identifying high-quality training facilities. In order to study the state of using e-learning information for engineering students we conducted a survey. The purpose of the questionnaire was to identify the state of engineering students using e-learning on the Internet, as well as finding out the most relevant methods of training in the educational environment. The research shows that it is necessary to organize, structure information and present it in an interactive way. Creation of information and educational environment conducts to logical ordering information, its systematization and structuring and for effective self-employment engineering students. And the possibility of self-studying for the engineering students, monitoring the results of teacher training activities can improve knowledge of future engineers. The main feature of the using the electronic educational environment is that there is a possibility of perception of quality content through interactive lectures, videos and multimedia presentations. Meaningful use of electronic educational information and correct saturation methodical disciplines allows you to make the learning process more intensive and contributes to self-development and self-improvement for engineering students. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3781 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
вестник житомир - копия.pdf | 425,05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.