Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6421
Title: | Підготовка викладачів до організації самостійної роботи в закладах вищої освіти України як педагогічна проблема |
Other Titles: | Training of teachers for the organization of independent work in higher education institutions of Ukraine as a pedagogical problem |
Authors: | Гула, Лариса Вікторівна Gula, Larysa |
Keywords: | Самостійна робота самоосвіта самореалізація самовдосконалення пізнавальна активність студентів форми організації самостійної роботи |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Гула Л. В. Підготовка викладачів до організації самостійної роботи в закладах вищої освіти України як педагогічна проблема / Л. В. Гула // Інноваційна педагогіка. – 2019. - №15. – С. 52-58. |
Abstract: | Розглянуто стан організації самостійної роботи студентів в період переходу України до нової моделі системи вищої освіти, підходи до якої потребують докорінних змін. Сучасні суспільно-економічні та політичні умови потребують від майбутніх спеціалістів глибоких та міцних знань зі спеціальності вдосконалення умінь та навичок, які не можна отримати тільки на лекційних та практичних заняттях. Необхідність засвоєння великої кількості необхідної інформації студентами закладів вищої освіти актуалізує потребу вдосконалення самостійної роботи студентів як засобу підвищення ефективності навчання та якості підготовки молодого спеціаліста. Згідно з кредитно-модульною системою здатність до самостійного навчання є необхідною складовою загальної компетенції студента. До пріоритетів освіти, що орієнтуються на сучасний ринок праці, відносять вміння оперувати такими знаннями та технологіями, які здатні задовольнити потреби інформаційного суспільства, підготувати студентів до нових ролей в цьому суспільстві. Сьогодні дуже важливо вміти оперувати не тільки власними знаннями, а й бути готовими змінюватися та пристосовуватися до нових потреб ринку праці, вміти управляти інформацією, швидко приймати рішення та активно діяти, навчаючись впродовж свого життя.
Сучасна вища педагогічна освіта вимагає інноваційних підходів до організації самостійної роботи студентів. Це обумовлено інформацією суспільства в цілому, а також вимогами до навчально-виховного процесу у вищій школі, пов’язаними з інтеграцією України до європейського освітнього простору. Звичайно, проблема організації самостійної роботи студентів не нова. Теорія та методика навчання у вищий школі має деякій арсенал наукових досліджень, які аналізують той чи інший аспект самостійної роботи студентів, але як сама практика її організації, так і дидактика ще далекі від ефективного розв’язання завдань професійної підготовки майбутніх спеціалістів. У вищих навчальних закладах виникає необхідність якісно нового рівня організації самостійної роботи студентів, який урахував би попередній досвід та останні наукові дослідження в галузі педагогіки. The state of organization of students' independent work during the transition of Ukraine to the new model of the higher education system, approaches to which require radical changes, is considered. Modern socio-economic and political conditions require future specialists to have deep and solid knowledge in the field of improving skills that can not be obtained only in lectures and practical classes. The need to assimilate a large amount of information required by students of higher education institutions actualizes the need to improve students' independent work as a means of improving the effectiveness of training and quality of training of young specialists. According to the credit-modular system, the ability to self-study is a necessary component of the student's overall competence. Priorities in education that focus on the modern labor market include the ability to operate with such knowledge and technology that can meet the needs of the information society, prepare students for new roles in this society. Today, it is very important to be able to operate not only with your own knowledge, but also to be ready to change and adapt to the new needs of the labor market, to be able to manage information, to make quick decisions and to act proactively, throughout your life. Modern higher education requires innovative approaches to the organization of students' independent work. This is due to the information of the society as a whole, as well as the requirements for the educational process in higher education, related to the integration of Ukraine into the European educational space. Of course, the problem of organizing students' independent work is not new. Theory and methodology of higher education have some arsenal of scientific research that analyzes one or another aspect of students' independent work, but both the practice of its organization and didactics are still far from effectively solving the tasks of professional training of future specialists. Higher education institutions need a new level of organization of independent work of students, which would take into account previous experience and recent scientific research in the field of pedagogy. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6421 |
Appears in Collections: | Статті (Інженерно-енергетичний факультет) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
стаття Гулої Л.В..pdf | 247,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.