Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6493
Назва: | Children’s Welfare in Ukraine’s Economy: Analysis and Modelling |
Інші назви: | Добробут дітей в економіці України: аналіз та моделювання |
Автори: | Mulska, Olha Ivaniuk, Ulana Мульска, О. П. Іванюк, У. В. |
Ключові слова: | children’s welfare socio-economic situation welfare modelling population quality of life social protection programs добробут дітей соціально-економічна ситуація моделювання добробуту якість життя населення програми соціального захисту |
Дата публікації: | 2019 |
Бібліографічний опис: | Mulska O. Children’s Welfare in Ukraine’s Economy: Analysis and Modelling / O. Mulska, U. Ivaniuk // Modern Economics. - 2019. - № 17. - С. 165-171. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V17(2019)-26. |
Короткий огляд (реферат): | In the current global crisis, the problem of social policy is not only for children but also for all other categories of the population, especially over time. In Ukraine identifying these problems acts as a barometer of the maturity of the welfare state and of building a civil society. Particular attention is drawn to the analysis and evaluation of status indicators, the factors of formation and welfare of our citizens, taking into account their age qualification. It is the basis for creating the conditions for the proper development of the younger generation and for ensuring positive change. Without the formation of effective mechanisms for the implementation of social policy, it is unthinkable to argue for the effectiveness of socio-economic reforms and the implementation of a course of gradual entry into the international economic space. In this regard, the idea of presenting a model of children’s welfare formation in the form of an integral index, the arguments and mechanisms of implementation of which are outlined in this scientific work, deserves attention. Purpose. The aim of the research is to justify scientific and methodological foundations and to develop practical recommendations for the formation of children’s welfare model in Ukraine. To achieve this aim, it has to be solved the following tasks: to highlight modern methods of assessing children’s welfare; to determine indicators of the living standard of households with children as an environment for the formation of children’s welfare, as well as to define indicators of social, cultural and spiritual children’s development; to present a methodology for calculating children’s welfare index; to carry out the methodology approbation and predict children’s welfare index (by time lag of 5 years). Results. The scientific results obtained are to develop an innovative approach to modelling the children’s welfare in Ukraine based on the method of weighing indices of multidimensional averages over a specific period (2002-2017). The method of calculation of the integral index of the children’s welfare is offered, which allows carrying out a quantitative and qualitative estimation of this trait, based on the dynamics of determinant indicators (stimulants and stimulators). They contribute to the definition of a system of indicators of living standards, socio-cultural and spiritual development of children (medical-demographic, infrastructural, socio-economic and socio-cultural). Conclusions. Much of the work is devoted to modelling the welfare of children in Ukraine with three scenarios (realistic, optimistic and pessimistic). The effectiveness of social protection programs for children and households with children has been evaluated based on the methodology developed and the integral index, taking into account the objective laws and features of the search for reserves that contribute to their development. В умовах сучасної світової кризи проблеми соціальної політики не лише стосовно дітей, але й усіх інших категорій населення, є актуальними. В Україні виявлення цих проблем виступає у ролі барометра зрілості соціальної держави та розбудови громадянського суспільства. Особливо привертають увагу питання аналізу та оцінювання індикаторів стану, факторів формування та забезпечення добробуту наших співгромадян з врахуванням їхнього вікового цензу. Це основа створення умов для належного розвитку майбутніх поколінь та забезпечення позитивних змін. Без формування ефективних механізмів реалізації соціальної політики неможливо стверджувати стосовно ефективності соціально-економічних реформ та реалізації курсу поступового входження у міжнародний економічний простір. У цьому плані заслуговує на увагу ідея представлення моделі формування добробуту дітей у формі інтегрального індексу, аргументи та механізми втілення в життя якої викладені у даній науковій роботі. Метою роботи є обґрунтування науково-методичних засад і розробка практичних рекомендацій щодо формування моделі добробуту дітей в України. Отримані наукові результати полягають у розробці інноваційного підходу до моделювання добробуту дітей в України на основі використання методу зважування індексів багатомірних середніх величин за конкретний період (2002-2017 рр.). Запропоновано методику розрахунку інтегрального індексу добробуту дітей, що дозволяє проводити кількісну та якісну оцінку даної ознаки, виходячи з динаміки детермінуючих показників (стимуляторів і дестимуляторів). Вони сприяють визначенню системи індикаторів рівня життя, соціально-культурного та духовного розвитку дітей (медико-демографічні, інфраструктурні, соціально-економічні та соціально-культурологічні). На основі розробленої методики та побудови інтегрального індексу оцінено ефективність програм соціального захисту дітей та домогосподарств з дітьми з урахуванням об’єктивних закономірностей та особливостей пошуку резервів, що сприяють їхньому розвитку. Розглянуто підходи до комплексної оцінки якості життя та добробуту населення, які у попередні періоди були розроблені представниками різних наукових шкіл (Д. Моррісома, Е. М. Лібанової, А. Боулі, О. О. Левицької тощо). На основі опрацьованих джерел висвітлено основні алгоритми розрахунку, їх позитивні та негативні сторони. У другій частині роботи основне місце відведено обґрунтуванню вибору показників, їх поділу на стимулятори та де стимулятори, а також представленню комплексної методики побудови інтегрального індексу (з виділенням етапів алгоритму розрахунку). Представлено інтегральний індекс добробуту дитини в Україні за 2002-2017 рр., висвітлено тенденції та причини зміни ситуації у часовому вимірі. Авторами здійснено моделювання добробуту дітей в Україні з виділенням трьох сценаріїв розвитку (реалістичного, оптимістичного та песимістичного). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6493 |
Розташовується у зібраннях: | Modern Economics. - 2019. - Вип. 17 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
mulska.pdf | 732,31 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.