Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7771
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПавлова, О. В.-
dc.contributor.authorPavlova, Olga-
dc.date.accessioned2020-08-25T09:08:48Z-
dc.date.available2020-08-25T09:08:48Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationПавлова О. В. Система заходів маркетингового сприяння продажу продукції на ринку B2B на прикладі підприємств сільськогосподарського машинобудування. Modern Economics. 2020. № 20(2020). С. 186-191. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V20(2020)-30.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7771-
dc.description.abstractУ статті розглянуто систему заходів маркетингового сприяння продажу продукції на ринку B2B як сучасного напряму розвитку підприємств. Доведено, що при виборі оптимальних варіантів товарної пропозиції основну роль відіграють брендинг, PR-методи та персональні продажі, які підсилюються рекламою і відповідними методами стимулювання збуту. Розглянуто основні елементи маркетингового сприяння продажу продукції на ринку B2B на прикладі одного з найбільших підприємств сільськогосподарського машинобудування України – АТ «Ельворті». Запропоновано наступні групи заходів з маркетингового сприяння продажу продукції промислових підприємств: використання стимулів у системі збуту продукції; сприяння посередникам; сприяння споживачам. Доведено, що використання ефективних заходів щодо просування продукції підприємства дозволяють оцінити якість проведених заходів, порівняти властивості сільськогосподарської техніки АТ «Ельворті» з аналогічною продукцією інших виробників, здійснити планування шляхів підвищення конкурентоспроможності техніки, встановити довгострокові зв'язки з новими клієнтами та розробити механізм подальшого вдосконалення механізму просування техніки сільгосптоваровиробниками.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the system of marketing promotion measures for products in the B2B market as a new direction of enterprise development. Prospective trends of B2B marketing as a type of economic activity are grounded, aimed at improving the efficiency of relationships between industrial entities and meeting the needs of corporate clients. It is proved that when choosing the best options for a product offer, the primary role goes to branding, PR-methods and personal sales, which are enhanced by advertising and appropriate methods of sales promotion. The main elements of the marketing promotion of products in the B2B market are considered, were examined by the example of one of the largest agricultural machinebuilding enterprises of Ukraine - JSC “Elvorti”. It is determined that recently, B2B marketing activity is represented by new specific information intermediaries and sales points - virtual trading platforms, online stores, and other elements of the Internet communications complex. Purpose. The main purpose of this studying is the analysis of Product Promotion System in the B2B-market. Results. The following groups of industrial enterprises product promotion actions are proposed: the use of incentives in the product marketing system (material and moral incentives for staff, the granting of additional vacations, etc.); assistance to intermediaries (granting discounts, exclusive right to sell products in a particular segment of the market - for independent intermediaries; partial compensation of training costs and training of intermediary staff, reimbursement of the costs of advertising the manufacturer's products - for dependent intermediaries); assistance to consumers (providing discounts on prices, free provision of related products, granting commodity credit, guarantees and more). Conclusions. It is proved that the use of effective actions to promote the products of the company allows you to evaluate the quality of the activities, compare the properties of agricultural equipment JSC “Elvorti” with similar products from other manufacturers, plan ways to improve the competitiveness of equipment, establish long-term relationships with new customers and develop a mechanism for further development of the mechanism of promotion of machinery to agricultural producers.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectмаркетингове сприяння продажу продукціїuk_UA
dc.subjectB2B маркетингuk_UA
dc.subjectбрендингuk_UA
dc.subjectPR-методиuk_UA
dc.subjectперсональні продажіuk_UA
dc.subjectінтернет-комунікаціїuk_UA
dc.subjectпрограма лояльностіuk_UA
dc.subjectпотенціал товаровиробникаuk_UA
dc.subjectproduct promotion systemuk_UA
dc.subjectB2B marketinguk_UA
dc.subjectbrandinguk_UA
dc.subjectPR-methodsuk_UA
dc.subjectpersonal salesuk_UA
dc.subjectInternet communicationsuk_UA
dc.subjectloyalty programuk_UA
dc.subjectpotential of the produceruk_UA
dc.titleСистема заходів маркетингового сприяння продажу продукції на ринку B2B на прикладі підприємств сільськогосподарського машинобудуванняuk_UA
dc.title.alternativeThe System of Marketing Promotion Measures for Products on the B2B Market based on the Example of Agricultural Machinery Enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2020. - Вип. 20.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pavlova.pdf562,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.