Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7818
Назва: | Зарубіжний досвід правового забезпечення етики поведінки державних службовців |
Інші назви: | Foreign Practice of Legal Groundwork for State Officials Ethical Conduct |
Автори: | Ключник, Альона Володимирівна Klyuchnik, Alena Кормишкін, Юрій Анатолійович Kormyshkin, Yuri Гусенко, Анжела Анатоліївна Husenko, Anzhela Галунець, Наталія Іванівна Galunets, Natalia |
Ключові слова: | ethical conduct state service practice legal groundwork code of ethical conduct етична поведінка державна служба досвід правове забезпечення кодекс етичної поведінки |
Дата публікації: | 2020 |
Бібліографічний опис: | Ключник А. В., Кормишкін Ю. А., Гусенко А. А., Галунець Н. І. Зарубіжний досвід правового забезпечення етики поведінки державних службовців. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 108-114. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-17. |
Короткий огляд (реферат): | Foreign countries’ practice as for legal groundwork for state officials conduct and public service reforms is
considered. Comparative analysis of legal groundwork for state officials conduct of such countries as the USA, Canada, FRG and
the UK is given. It is examined that a state official in the USA has to execute duties honestly, fairly, without giving any privileges to
certain physical and legal entities. It is specified that effective reputational control is taken by state officials associations in western
democracies. Therefore, for instance, there are two such associations in the USA – American Society of Public Administration and
International City/County Management Association. In Canada the Commissioner’s Office in Ethics and Conflicts of Interests is
successfully functioning. That political institution is independent from any political forces and deals with Canadian MPs’ conduct
monitoring. It is established that the Structure of principal ethical rules for state officials in France is typical for democratic
countries. It includes: commitment to laws and instructions; impartiality; commitment to keep secrecy; passiveness in social and
political sphere; prohibition of other professional activities; loyalty; honesty. Listed above rules are considered to be foundation for
state officials’ ethics. On the one hand, the peculiarity of that document is to regulate professional activities ethics for officials, on
the other hand, it determines state officials’ duties. In accordance with conducted research results, it is revealed that Codes of
conduct for state officials are normally adopted to stand against corruption and prevent conflict of interests. It is considered that
one of the principal factors to stand against corruption is professional state official ethics. We have made a conclusion that in spite
of differences in several countries approaches to state officials organizational culture formation, its goal remains unchangeable
— to provide officials’ professional activities in the society’s interests, to prevent possible abuse of authority and breach of the law.
Functioning effectiveness and given practice application in modern Ukraine in present conditions in order to provide effective
reforms of state service system are stipulated Розглянуто досвід зарубіжних країн щодо правового забезпечення етики поведінки державних службовців та реформування публічної служби. Надається порівняльний аналіз правового забезпечення етики поведінки державного службовця країн: США, Канади, ФРН та Великої Британії. Розглянуто, що державний службовець в США має виконувати свої посадові обов’язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильність до окремих фізичних і юридичних осіб. Визначено, що у західних демократіях ефективний репутаційний контроль здійснюють асоціації державних службовців. Так, наприклад, у США діють дві таких асоціації – Американське товариство державного управління та Міжнародна асоціація управління містами та районами. У Канаді успішно працює офіс Комісара з питань етики та конфлікту інтересів. Ця незалежна від будь-яких політичних сил парламентська інституція проводить моніторинг поведінки канадських парламентарів. Встановлено, що Структура основних етичних правил державних службовців Франції типова для демократичних країн. Вона включає: обов’язок дотримуватися законів та інструкцій; безсторонність (неупередженість); обов’язок конфіденційності; пасивності у суспільному політичному прояві; заборону інших професійних занять; лояльність; чесність. Перелічені правила є основою етики державних службовців. Особливість цього документу полягає у тому, що він, з одного боку, регламентує етику професійної діяльності службовців, а з іншого — визначає обов'язки державних службовців. За результати проведеного дослідження, встановлено, що найчастіше Кодекси поведінки державних службовців приймають з метою протидії корупції та запобігання конфлікту інтересів. Вважається, що одним з основних чинників протидії корупції є професійна етика державного службовця. Зроблено висновок, що попри відмінності у підходах різних країн до формування організаційної культури державних службовців, незмінною є її мета — забезпечити професійну діяльність службовців в інтересах суспільства, а також запобігти можливим зловживанням владою та порушенням закону. Обґрунтовується ефективність функціонування та використання даного досвіду на теренах сучасної України та в сучасних умовах задля ефективного реформування системи державної служби. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7818 |
Розташовується у зібраннях: | Modern Economics. - 2020. - Вип. 21. Статті (Факультет менеджменту) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
klyuchnyk.pdf | 413,64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.