Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8420
Title: Академічна мобільність студентів як критерій якості освіти закладу вищої освіти
Other Titles: Academic mobility of students as a criterion for the quality of education in higher education
Authors: Козаченко, Лілія Анатоліївна
Костирко, Алла Георгіївна
Kozachenko, Liliia
Kostyrko, Alla
Keywords: Інтеграція
академічна мобільність
якість вищої освіти
освітня програма
професійна самореалізація
Integration
academic mobility
quality of higher education
educational program
professional self-realization
Issue Date: 2020
Citation: Козаченко Л. А., Костирко А. Г. Академічна мобільність студентів як критерій якості освіти закладу вищої освіти // Ціннісно-орієнтований підхід в освіті і виклики євроінтеграції : матер. міжнар. наук.-метод. конф. м. Суми, 29-30 травня 2020 р., Суми : Сумський державний університет. 2020. С. 224–226.
Abstract: Визначено сутність поняття «академічна мобільність» та її види залежно від місця реалізації. Встановлено, що академічна мобільність повинна забезпечувати якісне навчання здобувачів вищої освіти, а для закладу вищої освіти є важливим елементом у реалізації інтеграційних процесів у світовому освітньому просторі та забезпечення якості вищої освіти.
The essence of the concept of "academic mobility" and its types depending on the place of implementation are determined. It is established that academic mobility should provide quality education for higher education, and for higher education is an important element in the implementation of integration processes in the global educational space and quality assurance in higher education.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/8420
Appears in Collections:Статті (Обліково-фінансовий факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
224-226.pdf204,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.