Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9033
Назва: | Управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників у системі вищої освіти |
Інші назви: | Management of Professional Development of Scientific and Pedagogical Workers in the System of Higher Education |
Автори: | Соколова, Е. Т. Sokolova, E. |
Ключові слова: | науково-педагогічні працівники професійний розвиток підвищення кваліфікації стажування інноваційний менеджмент scientific and pedagogical employees professional development advanced training internships innovation management |
Дата публікації: | 2021 |
Бібліографічний опис: | Соколова Е.Т. Управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників у системі вищої освіти. Modern Economics. 2021. № 25(2021). С. 136-141. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V25(2021)-21. |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовані головні тенденції професійного розвитку науково-педагогічних працівників
України у період 2019-2020 років. Визначені підходи до дефініювання поняття «професійний розвиток» на основі оновлених
нормативно-правових документів та наукових джерел. Розглянуто систему управління професійним розвитком як
пріоритетне завдання сучасної вищої освіти, що передбачає безперервний процес удосконалення та набуття нових
фахових і ключових компетентностей науково-педагогічних працівників з метою відповідності європейським
стандартам якості освітніх послуг. Установлено, що ефективні умови управління професійним розвитком реалізуються
через застосування інноваційних форм менеджменту, технології моніторингу та коучингу, наскрізності та
взаємоадаптації. Сформовані підходи до визначення траєкторії, напряму, планування, системи організації професійного
розвитку науково-педагогічних працівників закладу вищої освіти відображають відповідність суспільним запитам та
вимогам. Отримані результати сприяли здійсненню якісного аналізу системи професійного розвитку науковопедагогічних працівників на прикладі Дніпровської академії неперервної освіти. У статті запропоновані шляхи
удосконалення та урізноманітнення системи управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників
закладу вищої освіти, а саме створення підрозділу професійного розвитку, розроблення положення, здійснення системної
контрольно-аналітичної діяльності, стимулювання та мотивування науково-педагогічних працівників до професійного
зростання відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії, посадовим обов’язкам, інтересам та потребам, специфікації
розвитку кадрового менеджменту, застосуванню технології стратегічного планування In the article the main trends in the professional development of scientific and pedagogical workers of Ukraine in 2019-2020 were analyzed. Approaches to defining the concept of "professional development" are based on updated legal documents and scientific sources. The system of professional management development is considered as a priority task of modern higher education, which provides a continuous process of improvement and acquisition of new professional and key competencies of research and teaching staff in order to comply with European standards of educational services quality. Purpose. The aim of the study is to identify features of dynamic changes in the system of professional development of research and teaching staff in 2019-2020, to clarify the factors and forecast further development based on the updated regulatory framework, the formation of general mechanisms for managing professional development. Results. The formed approaches to definition of a trajectory, a direction, planning, and system of the organization of professional development of scientific and pedagogical workers of higher education institutions reflect conformity to public inquiries and requirements. The obtained results contributed to the qualitative analysis of the system of professional development of scientific and pedagogical workers on the example of the Dnipro Academy of Continuingl Education. Conclusions. The article proposes ways to improve and diversify the management system of professional development of scientific and pedagogical workers of higher education institutions, namely the creation of a unit of professional development, development of regulations, implementation of systematic control and analytical activities, stimulation and motivation of scientific and pedagogical workers to professional growth. Trajectories, job responsibilities, interests and needs, specifications of personnel management development, application of strategic planning technology are displayed. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9033 |
Розташовується у зібраннях: | Modern Economics. - 2021. - Вип. 25 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
sokolova.pdf | 488,95 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.