Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9271
Title: Викладання загальнотехнічних дисциплін в умовах змішаного навчання в закладах вищої освіти
Other Titles: Teaching general technical disciplines in a blended study in higher education Institutions
Authors: Доценко, Наталія Андріївна
Dotsenko, Natalia
Keywords: STEM-освіта
здобувачі вищої освіти
інформаційно-освітнє середовище
майбутні інженери
STEM-education
applicants for higher education
information and educational environment
future engineers
Issue Date: 2020
Citation: Доценко Н. А. Викладання загальнотехнічних дисциплін в умовах змішаного навчання в закладах вищої освіти // Pedagogical and psychological sciences: regularities and development trends. Collective monograph. Wloclawek, Poland, 2020. С. 86-103.
Abstract: Розглянуто технологію викладання загальнотехнічних дисциплін у закладах вищої освіти в умовах змішаного навчання. Обґрунтовано доцільність використання навчальних посібників із загальнотехнічних дисциплін для навчання в умовах інформаційно-освітнього середовища закладу вищої освіти. Окреслений підхід здатен допомогти в якісному опануванні навчального контенту із загальнотехнічних дисциплін. Використання інтерактивних електронних навчальних інструментів дозволяє наочно ознайомитися з теоретичними, практичними та експериментальними положеннями, що є важливим для підготовки здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей у контексті вивчення загальнотехнічних дисциплін. За допомогою QR-кодів, представлених у навчальних посібниках із загальнотехнічних дисциплін, здобувачі вищої освіти переходять до інтерактивних електронних навчальних інструментів, які є допомогою в опануванні теоретичного матеріалу та навігації курсом в умовах цифрового середовища. Представлено загальний вигляд відтворення інтерактивних електронних навчальних інструментів в умовах інформаційно-освітнього середовища закладу вищої освіти та в навчальному посібнику з використанням окресленого середовища. Зазначено, що після виконання завдань в умовах інформаційно-освітнього середовища закладу вищої освіти формується рейтинг кожного здобувача, який впливає на підсумкову оцінку.
The technology of teaching general technical disciplines in higher education institutions in the conditions of blended learning is considered. The expediency of using textbooks in general technical disciplines for teaching in the information and educational environment of higher education is substantiated. The outlined approach is able to help in the qualitative mastery of educational content in general technical disciplines. The use of interactive e-learning tools allows you to clearly get acquainted with the theoretical, practical and experimental provisions, which is important for the preparation of graduates of engineering specialties in the context of studying general technical disciplines. With the help of QR-codes presented in textbooks in general technical disciplines, higher education students move to interactive electronic learning tools, which are help in mastering the theoretical material and navigating the course in a digital environment. A general view of the reproduction of interactive electronic learning tools in the information and educational environment of higher education institutions and in textbooks using the outlined environment is presented. It is noted that after completing the tasks in the information-educational environment of the institution of higher education, a rating of each applicant is formed, which affects the final grade.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9271
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_Колективна монографія.pdf1,66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.