Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21111
Назва: | Особливості викладання гуманітарних дисциплін у Миколаївському національному аграрному університеті в умовах воєнного стану |
Інші назви: | Features of the teaching of humanitarian disciplines at the Mykolaiv national agrarian university under the conditions of the marital state |
Автори: | Шарата, Наталія Григорівна Sharata, Nataliya |
Ключові слова: | humanities martial law higher education applicant гуманітарні науки воєнний стан здобувач вищої освіти |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Шарата Н. Г. Особливості викладання гуманітарних дисциплін у Миколаївському національному аграрному університеті в умовах воєнного стану. Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць. 2025. № 1 (107). С. 115-124. |
Короткий огляд (реферат): | Russian military aggression against Ukraine has caused significant challenges
for the higher education system, including significant restrictions on access to
education. In response to these difficulties, higher education institutions are adapting
the educational process by introducing innovative technologies and flexible learning
formats. The main goal of such measures is to ensure the continuity of education and
maintain its quality under martial law. The introduction of adaptive approaches
allows to take into account the individual needs of each student, while maintaining
access to knowledge and educational standards even in difficult circumstances.
The relevance of humanities education research is growing in times of crisis, as
traditional teaching models are not effective enough in times of instability. The war
has caused significant changes in the educational process, including the
transformation of learning methods and the increase in stress factors that affect the
mental state of participants of the educational process. The article examines the
challenges faced by humanities education in the current context and analyzes adaptive
strategies aimed at preserving the quality of education, supporting the psychological
well-being of students and the effectiveness of learning in crisis situations.
The study of the humanities plays a key role in forming a stable connection
between an individual and his or her own culture, which is extremely important for Ukrainian society in the context of preserving national identity. In today's world,
characterized by technocratic and globalization processes, humanities education
performs not only an educational but also a socio-cultural function. It contributes to
the formation of value orientations, the development of critical thinking, and the
awareness of historical continuity. The effective fulfillment of these tasks is possible
only if the educational process is organized in a quality manner that meets the current
challenges and needs of society.
In today's environment, preserving the humanitarian component in education is
of particular importance, as humanitarian knowledge and thinking contribute to the
formation of a cultural personality and determine the humanistic aspects of human
existence. Taking into account the historical and cultural peculiarities of the
development of Ukrainian education, it is important to study the impact of global
changes on the educational system. This applies not only to the transformation of
educational approaches, but also to educational processes that play a key role in the
formation of the individual and the preparation of future generations for the
challenges of the modern world. Військова агресія росії проти України спричинила значні виклики для системи вищої освіти, зокрема суттєві обмеження доступу до навчання. У відповідь на ці труднощі заклади вищої освіти адаптують освітній процес, впроваджуючи інноваційні технології та гнучкі формати навчання. Основна мета таких заходів – забезпечення безперервності освіти та підтримання її якості в умовах воєнного стану. Використання адаптивних підходів дозволяє враховувати потреби кожного здобувача освіти, зберігаючи доступ до знань та освітніх стандартів навіть у складних обставинах. У статті розглядаються виклики, з якими стикається гуманітарна освіта в сучасних умовах, та аналізуються адаптивні стратегії, спрямовані на збереження якості освіти, підтримку психологічного добробуту здобувачів освіти та ефективність навчання в кризових ситуаціях. Вивчення гуманітарних наук відіграє ключову роль у формуванні стійкого зв’язку особистості з власною культурою, що є надзвичайно важливим для українського суспільства в умовах збереження національної ідентичності. У сучасному світі, який характеризується технократичними й глобалізаційними процесами, гуманітарна освіта виконує не лише освітню, а й соціокультурну функцію. Вона сприяє формуванню ціннісних орієнтирів, розвитку критичного мислення та усвідомленню історичної спадкоємності. Ефективне виконання цих завдань можливе лише за умови якісної організації освітнього процесу, що відповідає сучасним викликам і потребам суспільства. У сучасних умовах збереження гуманітарної складової в освіті набуває особливої значущості, оскільки гуманітарні знання та мислення сприяють формуванню культурної особистості та визначають гуманістичні аспекти людського буття. З урахуванням історико-культурних особливостей розвитку української освіти важливо досліджувати вплив глобальних змін на освітню систему. Це стосується не лише трансформації освітніх підходів, але й виховних процесів, що відіграють ключову роль у становленні особистості та підготовці майбутніх поколінь до викликів сучасного світу |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21111 |
Розташовується у зібраннях: | Статті (Факультет культури і виховання) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ГНВП_107_2025(№1)-116-125.pdf | 587,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.