Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21902
Назва: Вплив соціального оточення на мотивацію студентів до занять спортом
Інші назви: The influence of the social environment on Students’ motivation to engage in sports
Автори: Фаріонов, Володимир Миколайович
Farionov, Volodimir
Голуб, В. П.
Зубаль, М. В.
Бірюк, В. В.
Ключові слова: студенти
соціальне оточення
спорт
мотивація
students
social environment
sports
motivation
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Фаріонов В. М., Голуб В. П., Забуль М. В., Бірюк В. В. Вплив соціального оточення на мотивацію студентів до занять спортом. Наукові інновації та передові технології. 2024. Вип. № 12 (40). С. 1273-1283 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-12(40)-1273-1283
Короткий огляд (реферат): У статті визначаються особливості впливу соціального оточення на мотивацію студентів до занять спортом. Зазначено, що мотивація єоднією з фундаментальних дослідницьких проблем психологів, спортсменів, педагогів, філософів та соціологів як у нашій країні, так і за кордоном.Визначено, що мотивація – це сила, яка спонукає людей до задоволення певних потреб і змушує їх діяти з максимальною ефективністю для досягнення певних цілей, а мотивація до занять спортом – це певний імпульс, щовикликає активність організму і визначає її напрямок.Обґрунтовано, що якщо студент має мотивацію, то будь-яка його діяльність буде виконуватися на високому рівні, а це безпосередньо буде впливати на розвиток його особистості. Він буде прагнути до постійного розвитку, самовдосконалення та самореалізації.Розглянуто внутрішню та зовнішню мотивацію до занять спортом: внутрішня мотивація – це п рагнення займатися спортомзадля отримання задоволення від активності, не замислюючись про матеріальну винагороду; з овнішня мотива-ція – це спонукання або примушення людини займатися спортом із зовні (обставини, стимули, накази).Звернуто увагу на те, що спортивна діяльність студентів є полімотивованою (визначається сукупністю декількох мотивів).Акцентовано увагу на тому, що якщо соціальне середовище позитивно впливає на мотивацію до занять спортом у студентів, то воно може сприяти:формуванню сприятливого ставлення до мети занять спортом;формуванню сприятливого ставлення до спортивного успіху;формуванню сприятливого ставлення до своїх можливостей;формуванню сприятливого ставлення до тренувальної діяльності; формуванню сприятливих відносин із командою та тренером;формуванню сприятливого ставлення до змагальної діяльності. Зроблено висновок, що основною особливістю впливу соціального середо-вища на спортивну мотивацію студентів є вплив соціуму на свідомість студентів, тобто викладачів, одногрупників, адміністрації університету, сім’ї та друзів. Внутрішня мотивація особистості також відіграє важливу роль, адже якщо вона нехоче займатися спортом і не має до нього інтересу, то навіть соціальне середовище не зможе вплинути на її переконання та обізнаність.
The article identifies the peculiarities of the influence of the social environment on students' motivation to engage in sports. It is noted that motivation is one of the fundamental research problems of psychologists, athletes, teachers, philosophers and sociologists both in our country and abroad. It is determined that motivation is a force that motivates people to satisfy certain needs and makes them act with maximum efficiency to achieve certain goals, and motivation to play sports is a certain impulse that causes the activity of the body and determines its direction. It is substantiated that if a student is motivated, then any of his or her activities will be performed at a high level, and this will directly affect the development of his or her personality. They will strive for continuous development, self-improvement and self-realization. The author considers the intrinsic and extrinsic motivation to engage in sports: intrinsic motivation is the desire to engage in sports for the sake of enjoying activity without thinking about material rewards; extrinsic motivation is the inducement or coercion of a person to engage in sports from the outside (circumstances, incentives, orders). It is emphasized that students' sports activities are poly-motivated (determined by a combination of several motives). It is emphasized that if the social environment has a positive effect on students' motivation to engage in sports, it can contribute to: the formation of a favorable attitude towards the purpose of sports; the formation of a favorable attitude towards sports success; the formation of a favorable attitude towards one's capabilities; the formation of a favorable attitude towards training activities; the formation of a favorable relationship with the team and coach; the formation of a favorable attitude towards competitive activities. It is concluded that the main feature of the influence of the social environment on students' sports motivation is the influence of society on the consciousness of students, i.e., teachers, classmates, university administration, family and friends. The intrinsic motivation of the individual also plays an important role, because if he or she does not want to play sports and has no interest in it, even the social environment will not be able to influence his or her beliefs and awareness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/21902
Розташовується у зібраннях:Статті (Факультет культури і виховання)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17577-17977-1-10-20241220.pdf231,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.