Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12710
Title: Innovation – the Foundation of Entrepreneurship
Other Titles: Інновації – основа підприємництва
Authors: Sandal, J-U.
Сандал, І.-У.
Keywords: innovation
entrepreneur
gender
innovation management
organizations
інновації
підприємець
гендерна рівність
інноваційний менеджмент
Issue Date: 2022
Citation: Sandal J. U. (2022). Innovation – the Foundation of Entrepreneurship. Modern Economics, 35(2022), 106-111. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-16.
-
Сандал І. У. Інновації – основа підприємництва (English). Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 106-111. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-16.
Abstract: Abstract. Introduction. The article deals with a number of research questions. The main questions are what are the roots and definitions of innovation and entrepreneurship, who is the entrepreneur, what role does gender play, what are the consequences of interest on productive loans, what is the meaning of innovation managements and do organizations create innovations. Purpose. The purpose of the article is a scientific analyzes of the roots, definitions, and use of the phenomena described by the terms innovation and entrepreneurship. Results. The research method is based on identifying a number of scientists dealing with the topics covering the research questions. The research period covers approximately 300 years. Even thou the modern use of the terms innovation and entrepreneurship might differ in the political and religious contexts of today, that disturbance has no influx on the deeper understanding and causes no diversions. Investing taxpayers’ money in entrepreneurship will only result in loss, because politicians and governments do not have access to innovation, which means that their engagement will be limited to the static production function. Conclusions. The conclusion shows that the Franco-Austrian-Norwegian (FAN) scientific tradition of innovation and entrepreneurship based on Say, Schumpeter and Sandal is defining innovation, social innovation and entrepreneurship. In the historic, scientific analyzes, the entrepreneur is a male, not a female or any other gender. Furthermore, innovation is the foundation of all entrepreneurship.
-
У статті розглядається низка дослідницьких питань. Основні питання полягають у тому, які особливості інновацій та підприємництва, хто такий підприємець, яку роль відіграє стать, яке значення управління інноваціями та чи створюють організації інновації. Метою статті є науковий аналіз особливостей, понять та використання явищ, що описуються термінами інновації та підприємництво. Метод дослідження заснований на виявленні ряду вчених, які займаються темами, що охоплюють питання дослідження. Період дослідження охоплює приблизно 300 років. Навіть якщо сучасне використання термінів «інновації» та «підприємництво» може відрізнятися в політичному та релігійному контекстах на сьогодення, це порушення не впливає на ґрунтовніше розуміння. З’ясовано, що інвестування коштів платників податків у підприємництво призведе лише до збитків, оскільки політики та уряди не мають доступу до інновацій, а це означає, що їхня участь буде обмежена статичною виробничою функцією. Обґрунтовано, що франко-австро-норвезька (FAN) наукова традиція інновацій та підприємництва, заснована на Сей, Шумпетер і Сандал, визначає інновації, соціальні інновації та підприємництво. В історичному науковому аналізі підприємцем є чоловік, а не жінка чи будь-яка інша стать. Крім того, інновації є основою будь-якого підприємництва.
Description: JEL Classification: B31; O11; O12
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12710
Appears in Collections:Modern Economics. - 2022. - Вип. 35

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sandal.pdf227,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.