Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12717
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПишнограєв, І. О.-
dc.contributor.authorДегтяр, Д. К.-
dc.contributor.authorPyshnograiev, Ivan-
dc.contributor.authorDehtiar, Daryna-
dc.date.accessioned2023-02-16T09:40:33Z-
dc.date.available2023-02-16T09:40:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПишнограєв І. О., Дегтяр Д. К. Моделювання процесу прийняття рішень при просуванні на ринок нових товарів. Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 130-135. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-20.uk_UA
dc.identifier.citation--
dc.identifier.citationTrusova N. V., Kondratska N. M., Duma V. L. (2022). Sustainability of the development of derivative financial instruments in the banking system. Modern Economics, 35(2022), 123-129. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-19.-
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12717-
dc.descriptionJEL Classification: С50; D40; Е37uk_UA
dc.description.abstractПредставлена модель та економетричний підхід дозволяють кількісно виміряти теоретичні особливості цін. Зокрема, запропоноване рівняння надає можливість описати швидкість та терміни цінових переходів, щоб перевірити відносну важливість різних тригерів посадки ціни. Застосована ієрархічна структура для опису емпіричних розподілів часу та швидкості цінових переходів також дозволила виявити найбільш вірогідні цінові фактори.uk_UA
dc.description.abstract--
dc.description.abstractAbstract. Introduction. A decision value has making of new products for prosperity of company, as users want and expect new and improved products. Therefore, every company needs own program of development of new product, which foresees a prospect and takes into account properties of commodities, such as a death “rate”, that leading out from a market through the certain interval of time. Purpose. A model and econometric approach are presented, it allows to measure the theoretical features of prices quantitatively. In particular, the offered equalization allows to describe speed and terms of price transitions, in that time as we use the design of mixture, to check up relative importance of different triggers of landing of price. Finally, we apply a hierarchical structure for description of the empiric distributing of time and speed of price transitions and simultaneously for the exposure of the most reliable price factors. Results. We find that most of this heterogeneity is due to firm effects. Our model captures this heterogeneity, and it is flexible and useful for predicting and describing price landing patterns in our data. Finally, we find that it is the age of gas generating units that drives the price decline. The next most likely driver is competition and the least likely is cumulative sales volume. The latter finding contradicts the academic convention that sales are the main driver of prices. At least for our application we found strong evidence that sales are not the most likely driver of significant price reductions. Conclusions. Competition and time alone are the main drivers of price reductions, while past sales and product mix are less likely. We also find considerable heterogeneity in the timing and speed of pricing across firms and product types.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаціональний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»uk_UA
dc.subjectцінова політикаuk_UA
dc.subjectцінова посадкаuk_UA
dc.subjectпросуванняuk_UA
dc.subjectцінаuk_UA
dc.subjectвисокотехнологічний продуктuk_UA
dc.subjectтригерuk_UA
dc.subjectнеоднорідністьuk_UA
dc.subjectшвидкістьuk_UA
dc.subjectpricing policyuk_UA
dc.subjectprice landinguk_UA
dc.subjectpromotionuk_UA
dc.subjectpriceuk_UA
dc.subjecthigh-tech productuk_UA
dc.subjecttriggeruk_UA
dc.subjectinhomogeneityuk_UA
dc.subjectspeeduk_UA
dc.titleМоделювання процесу прийняття рішень при просуванні на ринок нових товарівuk_UA
dc.title.alternativeModeling the Decision-Making Process when Promoting New Products to the Marketuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2022. - Вип. 35

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pyshnograiev.pdf295,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.