Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12717
Назва: Моделювання процесу прийняття рішень при просуванні на ринок нових товарів
Інші назви: Modeling the Decision-Making Process when Promoting New Products to the Market
Автори: Пишнограєв, І. О.
Дегтяр, Д. К.
Pyshnograiev, Ivan
Dehtiar, Daryna
Ключові слова: цінова політика
цінова посадка
просування
ціна
високотехнологічний продукт
тригер
неоднорідність
швидкість
pricing policy
price landing
promotion
price
high-tech product
trigger
inhomogeneity
speed
Дата публікації: 2022
Видавництво: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Бібліографічний опис: Пишнограєв І. О., Дегтяр Д. К. Моделювання процесу прийняття рішень при просуванні на ринок нових товарів. Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 130-135. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-20.
-
Trusova N. V., Kondratska N. M., Duma V. L. (2022). Sustainability of the development of derivative financial instruments in the banking system. Modern Economics, 35(2022), 123-129. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-19.
Короткий огляд (реферат): Представлена модель та економетричний підхід дозволяють кількісно виміряти теоретичні особливості цін. Зокрема, запропоноване рівняння надає можливість описати швидкість та терміни цінових переходів, щоб перевірити відносну важливість різних тригерів посадки ціни. Застосована ієрархічна структура для опису емпіричних розподілів часу та швидкості цінових переходів також дозволила виявити найбільш вірогідні цінові фактори.
-
Abstract. Introduction. A decision value has making of new products for prosperity of company, as users want and expect new and improved products. Therefore, every company needs own program of development of new product, which foresees a prospect and takes into account properties of commodities, such as a death “rate”, that leading out from a market through the certain interval of time. Purpose. A model and econometric approach are presented, it allows to measure the theoretical features of prices quantitatively. In particular, the offered equalization allows to describe speed and terms of price transitions, in that time as we use the design of mixture, to check up relative importance of different triggers of landing of price. Finally, we apply a hierarchical structure for description of the empiric distributing of time and speed of price transitions and simultaneously for the exposure of the most reliable price factors. Results. We find that most of this heterogeneity is due to firm effects. Our model captures this heterogeneity, and it is flexible and useful for predicting and describing price landing patterns in our data. Finally, we find that it is the age of gas generating units that drives the price decline. The next most likely driver is competition and the least likely is cumulative sales volume. The latter finding contradicts the academic convention that sales are the main driver of prices. At least for our application we found strong evidence that sales are not the most likely driver of significant price reductions. Conclusions. Competition and time alone are the main drivers of price reductions, while past sales and product mix are less likely. We also find considerable heterogeneity in the timing and speed of pricing across firms and product types.
Опис: JEL Classification: С50; D40; Е37
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12717
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2022. - Вип. 35

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
pyshnograiev.pdf295,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.