Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12752
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМуштай, В. А.-
dc.contributor.authorМакарова, В. В.-
dc.contributor.authorMushtai, Valentyna-
dc.contributor.authorMakarova, Viktoriia-
dc.date.accessioned2023-02-17T09:54:17Z-
dc.date.available2023-02-17T09:54:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМуштай В. А., Макарова В. В. Стратегічні орієнтири формування та розподілу туристичного продукту за оцінкою ставлення споживачів. Modern Economics. 2022. № 36(2022). С. 89-95. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-13.uk_UA
dc.identifier.citationMushtai V., Makarova V. (2022). Strategic guidelines for the formation and distribution of the tourist product based on the assessment of consumer attitudes. Modern Economics, 36(2022), 89-95. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-13.-
dc.identifier.urihttps://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12752-
dc.description.abstractВ основі формування та подальшого розподілу туристичного продукту мають покладатися бажання споживачів, їх прагнення задовольнити власні туристичні потреби відповідно до очікувань від споживання послуг сфери гостинності. Тому, дослідження уподобань та мотивів споживачів, їх розуміння з подальшим використанням отриманої інформації при створенні туристичних продуктів обумовлюватиме вибір стратегії туристичної компанії. Моделювання мотивів та уподобань споживачів сприятиме отриманню інформації щодо ставлення споживачів до туристичного продукту, їх думок відносно кожного з атрибутів туристичного продукту та виявлення ступеня їх незадоволення певною модифікацією. Аналіз отриманої в такий спосіб інформації про ринковий попит сприятиме формуванню конкурентоспроможного туристичного продукту та визначатиме стратегічні орієнтири діяльності підприємства туристичної індустрії. Розподіл туристичного продукту має здійснюватися за впровадження в систему розподілу туристичного підприємства збутових інновацій, запровадження змін в організацію збутових процедур та використання нових інформаційних збутових програм.uk_UA
dc.description.abstractThe basis of the formation and further distribution of the tourist product should be based on the wishes of consumers, their desire to satisfy their own tourist needs in accordance with expectations from the consumption of hospitality services. Purpose. The main task of this study is the study of marketing approaches to the formation and distribution of a tourist product in order to determine and scientifically substantiate the most effective tourist offers from the perspective of strategic development. Results. Creating and bringing to the market a competitive tourist product with significant competitive advantages and a strategic perspective requires careful planning of all stages of its formation, ensuring their logical relationship. In order to obtain the most reliable information about the attitude of consumers to the tourist product, their opinions regarding each of the attributes of the tourist product and to identify the degree of consumer dissatisfaction with a certain modification, it is proposed to model the motives and preferences of consumers. A tourist enterprise must determine the sales channels of its created products, taking into account the image, target segments, its own location, etc. Introduce marketing innovations, such as mobile applications, online booking modules, into the distribution system; change the organization of sales and marketing procedures, applying benchmarking, reengineering, outsourcing and use innovative information marketing and sales programs. One of the innovative processes of distribution should be the use of electronic commerce, which will allow intensively increasing the sale of tourist products on the Internet with the direct participation of hotels, airlines, travel operators and customers. Conclusions. The formation of a tourist product is a long and multi-stage process, which is based on a thorough study of demand, consumers, their attitude to the characteristics of the proposed tourist product market and the desire to satisfy tourist needs. The distribution of the tourist product must be carried out by introducing sales innovations into the distribution system of the tourist enterprise, introducing changes in the organization of sales and marketing procedures, and using new informational marketing and sales programs.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectтуристичний продуктuk_UA
dc.subjectпослугаuk_UA
dc.subjectпопитuk_UA
dc.subjectпотребаuk_UA
dc.subjectформуванняuk_UA
dc.subjectрозподілuk_UA
dc.subjectуподобанняuk_UA
dc.subjectставленняuk_UA
dc.subjectспоживачuk_UA
dc.subjecttourism productuk_UA
dc.subjectserviceuk_UA
dc.subjectdemanduk_UA
dc.subjectneeduk_UA
dc.subjectformationuk_UA
dc.subjectdistributionuk_UA
dc.subjectpreferencesuk_UA
dc.subjectattitudeuk_UA
dc.subjectconsumeruk_UA
dc.titleСтратегічні орієнтири формування та розподілу туристичного продукту за оцінкою ставлення споживачівuk_UA
dc.title.alternativeStrategic Guidelines for the Formation and Distribution of the Tourist Product Based on the Assessment of Consumer Attitudesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2022. - Вип. 36

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
mushtai.pdf280,4 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.