Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12752
Title: Стратегічні орієнтири формування та розподілу туристичного продукту за оцінкою ставлення споживачів
Other Titles: Strategic Guidelines for the Formation and Distribution of the Tourist Product Based on the Assessment of Consumer Attitudes
Authors: Муштай, В. А.
Макарова, В. В.
Mushtai, Valentyna
Makarova, Viktoriia
Keywords: туристичний продукт
послуга
попит
потреба
формування
розподіл
уподобання
ставлення
споживач
tourism product
service
demand
need
formation
distribution
preferences
attitude
consumer
Issue Date: 2022
Citation: Муштай В. А., Макарова В. В. Стратегічні орієнтири формування та розподілу туристичного продукту за оцінкою ставлення споживачів. Modern Economics. 2022. № 36(2022). С. 89-95. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-13.
Mushtai V., Makarova V. (2022). Strategic guidelines for the formation and distribution of the tourist product based on the assessment of consumer attitudes. Modern Economics, 36(2022), 89-95. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V36(2022)-13.
Abstract: В основі формування та подальшого розподілу туристичного продукту мають покладатися бажання споживачів, їх прагнення задовольнити власні туристичні потреби відповідно до очікувань від споживання послуг сфери гостинності. Тому, дослідження уподобань та мотивів споживачів, їх розуміння з подальшим використанням отриманої інформації при створенні туристичних продуктів обумовлюватиме вибір стратегії туристичної компанії. Моделювання мотивів та уподобань споживачів сприятиме отриманню інформації щодо ставлення споживачів до туристичного продукту, їх думок відносно кожного з атрибутів туристичного продукту та виявлення ступеня їх незадоволення певною модифікацією. Аналіз отриманої в такий спосіб інформації про ринковий попит сприятиме формуванню конкурентоспроможного туристичного продукту та визначатиме стратегічні орієнтири діяльності підприємства туристичної індустрії. Розподіл туристичного продукту має здійснюватися за впровадження в систему розподілу туристичного підприємства збутових інновацій, запровадження змін в організацію збутових процедур та використання нових інформаційних збутових програм.
The basis of the formation and further distribution of the tourist product should be based on the wishes of consumers, their desire to satisfy their own tourist needs in accordance with expectations from the consumption of hospitality services. Purpose. The main task of this study is the study of marketing approaches to the formation and distribution of a tourist product in order to determine and scientifically substantiate the most effective tourist offers from the perspective of strategic development. Results. Creating and bringing to the market a competitive tourist product with significant competitive advantages and a strategic perspective requires careful planning of all stages of its formation, ensuring their logical relationship. In order to obtain the most reliable information about the attitude of consumers to the tourist product, their opinions regarding each of the attributes of the tourist product and to identify the degree of consumer dissatisfaction with a certain modification, it is proposed to model the motives and preferences of consumers. A tourist enterprise must determine the sales channels of its created products, taking into account the image, target segments, its own location, etc. Introduce marketing innovations, such as mobile applications, online booking modules, into the distribution system; change the organization of sales and marketing procedures, applying benchmarking, reengineering, outsourcing and use innovative information marketing and sales programs. One of the innovative processes of distribution should be the use of electronic commerce, which will allow intensively increasing the sale of tourist products on the Internet with the direct participation of hotels, airlines, travel operators and customers. Conclusions. The formation of a tourist product is a long and multi-stage process, which is based on a thorough study of demand, consumers, their attitude to the characteristics of the proposed tourist product market and the desire to satisfy tourist needs. The distribution of the tourist product must be carried out by introducing sales innovations into the distribution system of the tourist enterprise, introducing changes in the organization of sales and marketing procedures, and using new informational marketing and sales programs.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12752
Appears in Collections:Modern Economics. - 2022. - Вип. 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mushtai.pdf280,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.