Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13387
Title: Analysis of the implementation of open and distance learning courses in Ukraine
Other Titles: Аналіз стану і реалізації відкритих дистанційних курсів в Україні
Authors: Бацуровська, Ілона Вікторівна
Batsurovskaya, Ilona
Андрющенко, Яна Едуардівна
Andriushchenko, Yana
Keywords: Масові відкриті дистанційні курси
дистанційні форми
самоосвіта
e-learning
навчальне середовище
освітня діяльність
новітні технології
перспектива
інтерактивність
massive open distance learning courses
distance learning forms
selfeducation
learning environment
educational activity
the latest technologies
prospect
interactivity
Issue Date: 2015
Citation: Batsurovska I. V., Andriushchenko Y. E. Analysis of the implementation of open and distance learning courses in Ukraine // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 2 (46). С. 282-289.
Abstract: У даній статті досліджуються особливості реалізації, проведення, аналіз стану та перспектив використання відкритих дистанційних курсів в Україні. У статті розглянуто основні переваги та недоліки масових відкритих дистанційних курсів, представлено порівняльний аналіз вітчизняних та закордонних вчених щодо питання впровадження відкритих дистанційних курсів, визначено основні вимоги до дистанційних курсів. Стаття містить аналіз поточного стану використання масових відкритих курсів дистанційного навчання у вищих навчальних закладах. Стаття являє собою ряд рекомендацій для розвитку національної системи освіти, що сприяє демократизації вищої освіти.
This paper investigates the features of the implementation, conduct, analysis and prospects for the use of open distance learning courses in Ukraine. The article deals with the main advantages and disadvantages of massive open distance learning courses, presents a comparative analysis of national and foreign scholars on the issue of implementation of open distance learning courses. The article outlines the basic course requirements. It contains an analysis of the current state of massive open distance learning courses use in higher educational institutions. The article presents a number of recommendations for the development of national education system towards democratization of higher education
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/13387
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015 Педагогічні науки.pdf267,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.