Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/16702
Title: Особливості дослідження поведінки споживачів
Other Titles: Features of consumer behavior research
Authors: Стамат, Вікторія Михайлівна
Stamat, Viktoriia
Зозуля, О. В.
Keywords: consumer behavior
consumer value
consumer value chain
consumer behavior incentives
consumer behavior models
Issue Date: 2023
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Стамат В. М., Зозуля О. В. Особливості дослідження поведінки споживачів // Сучасна наука: інновації та перспективи : матеріали міжнар. мультидисциплінарної наук.-практ. інтернет-конференції молодих дослідників, здобувачів вищої освіти та науковців, 6-7 квітня 2023 р., м. Київ. Київ, 2023. С. 402-404.
Abstract: The evolution of scientific views on the formation of the consumer value of goods has been studied. It is proven that in the conditions of the new economic worldview, which is characterized by the manifestation of modern approaches to improving business processes, the consumer seeks to directly participate in the creation of value, determining its properties and structure. Market trends that shape the type of consumer buying behavior are highlighted: personalization of behavior; increasing the opportunities of buyers; transformation of consumer consciousness; possession of "timeless" goods; ecological thinking of consumers.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/16702
Appears in Collections:Статті (Факультет менеджменту)
Статті студентів МНАУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
402-404.pdf412,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.