Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17044
Title: Цифровий маркетинг як основний інструмент забезпечення розвитку банківського бізнесу України
Other Titles: Digital Marketing as the Main Tool for Ensuring the Development of the Banking Business in Ukraine
Authors: Пась, Я. І.
Pas, Yaryna
Keywords: банки
розвиток банківського бізнесу
маркетинг
цифровий маркетинг
маркетингові інструменти
технології
бренд
bank
banking business development
marketing
digital marketing
marketing tools
technology
brand
Issue Date: 2023
Citation: Пась Я. І. Цифровий маркетинг як основний інструмент забезпечення розвитку банківського бізнесу України. Modern Economics. 2023. № 42(2023). С. 91-97. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V42(2
Pas Ya. (2023). Digital Marketing as the Main Tool for Ensuring the Development of the Banking Business in Ukraine. Modern Economics, 42(2023), 91-97. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V42(2023)-13.
Abstract: У статті проведено комплексний аналіз наукових підходів до визначення сутності економічної категорії «цифровий маркетинг», розглянуто особливості ринку цифрового маркетингу, з урахуванням сучасних технологій й інноваційних інструментів, а також надано рекомендації щодо впровадження маркетингових стратегій для стимулювання розвитку вітчизняного банківського бізнесу. Варто зазначити, що наведена аргументація використання цифрового маркетингу може бути корисна для суб’єктів управління при удосконаленні маркетингових заходів, що сприятимуть підвищенню ефективності та конкурентоспроможності на фінансовому ринку.
In the conditions of globalization transformations, the functioning of the banking business under the influence of increased competition, the question of patterns of activity in the market environment becomes especially relevant. The article provides a comprehensive analysis of the digital marketing market, taking into account digital technologies and innovative tools, as well as recommendations on the implementation of marketing strategies to stimulate the development of banking business. It is worth emphasizing that the given reasons for the use of digital marketing can be useful for companies in improving marketing activities, which will contribute to achieving success in the financial market. Purpose. The article aims to highlight scientific approaches to defining the concept of "digital marketing" and to generalize the main approaches to its definition, including functional, technological, and complex. Results. The author provides a comparative description of traditional and digital marketing in order to highlight important aspects of their application in the activities of banks, analysis of the digital marketing market, definition and generalization of tools and technologies. The study's results indicate that digital marketing has a significant impact on the development of the banking business. It enables more effective customer interaction, increases competitiveness, reduces costs, and improves financial market performance. Conclusions. The study of digital marketing in the modern business environment reveals that digital tools, including social networks, content marketing, and search advertising, offer significant advantages. Additionally, advanced technologies such as artificial intelligence, machine learning, and information analytics play a crucial role in developing an effective digital marketing strategy. The research conducted provides a clear understanding of the process of developing and implementing a longterm development strategy.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17044
Appears in Collections:Modern Economics. - 2023. - Вип. 42

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pas.pdf280,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.