Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19291
Title: | Сучасні тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями |
Other Titles: | Current Trends in Marketing Communications Management |
Authors: | Бєднін, І. О. Bednin, I. |
Keywords: | маркетингові комунікації споживач тенденції розвитку інтерактивні маркетингові комунікації телекомунікації marketing communications consumer development trends interactive marketing communications telecommunications |
Issue Date: | 2024 |
Citation: | Бєднін І. О. Сучасні тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями. Modern Economics. 2024. № 46(2024). С. 12-18. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-02. Bednin I. Current Trends in Marketing Communications Management. 2024, № 46(2024),12-18. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-02. |
Abstract: | Ефективна система маркетингових комунікацій є ключовим фактором забезпечення конкурентоспроможності підприємств на внутрішніх і міжнародних ринках. У сучасних умовах розвитку інформаційних технологій успішність діяльності будь-якого підприємства значною мірою залежить від уміння та досвіду керівників в управлінні комунікаційними процесами.
Метою статті є узагальнення понять комунікаційних інструментів підприємств та інформації як основ комунікаційного менеджменту, а також дослідження сучасних методів маркетингових комунікацій для ефективного просування товарів і послуг.
Стаття висвітлює основні принципи управління маркетинговими комунікаціями, зокрема комплексність та узгодженість рішень, інтеграцію в діяльність організації, орієнтованість на результат, гнучкість, розробку альтернативних шляхів та орієнтацію на місію, візію та плани. Розглянуто сучасні тенденції в управлінні маркетинговими комунікаціями, такі як інтегровані підходи, персоналізація повідомлень, відеомаркетинг, використання соціальних мереж і впливового маркетингу, аналіз даних, пошукова оптимізація, етичний маркетинг, мобільний маркетинг, створення наративів, маркетинг автоматизації та цифрова безпека.
Крім того, дослідження підкреслює значущість етичного та екологічно відповідального маркетингу, що набуває все більшої актуальності завдяки зростаючій обізнаності споживачів про екологічні та соціальні аспекти. Підприємства, що впроваджують такі підходи, мають вищі шанси привернути та зберегти лояльних клієнтів. An effective marketing communication system is a key factor in ensuring the competitiveness of enterprises in both domestic and international markets. In the current environment of information technology development, the success of any enterprise significantly depends on the skills and experience of managers in managing communication processes. Purpose. The purpose of this article is to summarize the concepts of communication tools and information as the foundations of communication management, as well as to explore modern methods of marketing communications for the effective promotion of goods and services. Results. The article highlights the main principles of marketing communication management, including the complexity and consistency of decisions, integration into the organization's activities, result orientation, flexibility, development of alternative paths, and alignment with the mission, vision, and plans. It examines modern trends in marketing communication management, such as integrated approaches, message personalization, video marketing, social media and influencer marketing, data analysis, search engine optimization, ethical marketing, mobile marketing, narrative creation, marketing automation, and digital security. The research emphasizes the importance of ethical and environmentally responsible marketing, which is becoming increasingly relevant due to growing consumer awareness of ecological and social aspects. Enterprises that adopt these approaches are more likely to attract and retain loyal customers. Additionally, the article demonstrates the importance of adapting marketing strategies to contemporary market demands, ensuring long-term success and sustainable development for enterprises. Conclusions. The implementation of the discussed principles and trends will enable companies to develop effective marketing strategies that meet modern challenges and market needs. This will ensure their competitiveness and sustainable development in the long term. Well-constructed strategies and the use of modern tools will allow enterprises to successfully manage marketing communications and ensure stable market growth. Modern marketing requires constant improvement and adaptation to new consumer and technological demands, and only those companies that are ready for these changes will be able to successfully compete in the digital age. |
URI: | https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19291 |
Appears in Collections: | Modern Economics. - 2024. - Вип. 46 Статті аспірантів МНАУ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bednin.pdf | 1,16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.