Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19298
Title: Сучасні тренди менеджменту в контексті впровадження внутрішнього маркетингу у діяльність підприємств
Other Titles: Modern Management Trends in the Context of Implementing Internal Marketing in the Activities of Enterprises
Authors: Коваленко, Н. О.
Дунін, М. Є.
Kovalenko, Nataliia
Dunin, Maksym
Keywords: холістичний маркетинг
внутрішній маркетинг
тренди менеджменту
рівень задоволеності працівників
сегментація персоналу
керівнича модель
внутрішні комунікації
holistic marketing
internal marketing
management trends
employee satisfaction
personnel segmentation
leadership model
internal communications
Issue Date: 2024
Citation: Коваленко Н. О. Дунін М. Є. Сучасні тренди менеджменту в контексті впровадження внутрішнього маркетингу у діяльність підприємств. Modern Economics. 2024. № 46(2024). С. 53-60. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-08.
Kovalenko N., Dunin M. Modern Management Trends in the Context of Implementing Internal Marketing in the Activities Of Enterprises. Modern Economics. 2024, № 46(2024),53-60. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V46(2024)-08.
Abstract: Стаття присвячена розгляду ролі сучасних трендів менеджменту при впровадженні внутрішнього маркетингу у діяльність підприємств. Наведено характеристику внутрішнього маркетингу як частини холістичної концепції маркетингу. Конкретизовано етапи імплементації внутрішнього маркетингу у діяльність підприємств. Підкреслено недоліки зазначеної моделі імплементації у розрізі сегментації персоналу, участі керівництва та внутрішніх комунікацій всередині підприємств. Досліджено основні тенденції у процесах, пов’язаних з менеджментом всередині підприємств, незалежно від галузі та розміру підприємств. Графічно представлено рівень задоволеності працівників від реалізації різних інструментів менеджменту. Підтверджено припущення щодо можливої оптимізації внутрішніх маркетингових процесів, що стосуються сегментації персоналу, обрання керівничої моделі та внутрішніх комунікацій. Запропоновано сучасні методи та інструменти менеджменту для сегментації персоналу, обрання керівничої моделі та внутрішніх комунікацій в контексті впровадження внутрішнього маркетингу у діяльність підприємств.
The article considers the role of modern management trends in the implementation of internal marketing in the activities of enterprises. The basis for consideration of this issue is the problem of competent construction of internal processes in the company, taking into account dynamic changes in the market and the emergence of new technologies. Purpose. The aim of this study is to identify the shortcomings of the existing model of implementation of internal marketing in the activities of enterprises and provide recommendations for improving the situation, taking into account modern management trends. Results. The article defines the holistic concept of marketing and provides characteristics of internal marketing as a part of the holistic concept of marketing. The stages of implementation of internal marketing in the activities of enterprises are specified. The stages of personnel segmentation, management participation and internal communications are described in detail. The disadvantages of this implementation model in terms of personnel segmentation, management involvement and internal communications within enterprises are highlighted. The main trends in the processes related to management within enterprises, regardless of industry and size of enterprises, in the post-pandemic period are investigated. The level of employee satisfaction with the implementation of various management tools based on analytics from 2023 is graphically presented. The assumptions about the possible optimisation of internal marketing processes related to personnel segmentation, selection of a management model and internal communications are confirmed. Modern methods and tools of management for personnel segmentation, selection of a management model and internal communications in the context of implementation of internal marketing in the activities of enterprises are proposed. The study confirmed that internal marketing is an exemplary model for building internal processes of companies. Based on the analysis and assumptions, it was found that some stages of this model are not devoid of variability over time, and therefore it is important to constantly study management trends to optimise internal processes at enterprises.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19298
Appears in Collections:Modern Economics. - 2024. - Вип. 46

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kovalenko.pdf333,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.