Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19434
Назва: Гендерна статистика в Україні: теорія та аналітика
Інші назви: Gender Statistics in Ukraine: Theory and Analysis
Автори: Прокопович-Павлюк, І. В.
Вільчинська, О. М.
Марець, О. Р.
Prokopovych-Pavlyuk, Iryna
Vilchynska, Oksana
Marets, Oksana
Ключові слова: гендерна рівність
гендерна статистика
підприємництво
жінки-керівники
дискримінація
гендерні ролі
стать
гендер
gender equality
gender statistics
entrepreneurship
female leaders
discrimination
gender roles
sex
gender
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Прокопович-Павлюк І. В., Вільчинська О. М., Марець О. Р. Гендерна статистика в Україні: теорія та аналітика. Modern Economics. 2024. № 47(2024). С. 92-97. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V47(2024)-13
Prokopovych-Pavlyuk I., Vilchynska O., Marets O. (2024). Gender Statistics in Ukraine: Theory and Analysis . Modern Economics, 47(2024), 92-97. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V47(2024)-13.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено питання гендерної рівності та гендерної статистики, зокрема в частині розвитку підприємництва в Україні. Гендерна рівність отримала міжнародне визнання після підписання Загальної декларації прав людини ООН 1948 року, а згодом, завдяки іншим ключовим заходам, зокрема, прийняття Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 року та створення ООН-структури «ООН-жінки» 2010 року. В Україні розвиток гендерної статистики стимулюється законодавством, а дані, розподілені за ознакою статі, використовуються для оцінки ефективності державної гендерної політики. Втім, гендерна статистика – це ширше поняття, ніж просто поділ даних за статтю. Вона включає соціальні аспекти, що дозволяють аналізувати гендерні ролі та нерівності. Проаналізовано роль жінок у бізнесі в Україні. Станом на 2024 рік жінки очолюють лише 29,2% зареєстрованих юридичних осіб, а чоловіки – 70,8%. Жінки частіше керують малими підприємствами, зокрема приватними, сімейними або комунальними, однак частка керівниць зменшується зі зростанням розміру бізнесу. Попри гендерні стереотипи та соціальні обмеження, українки все активніше беруть участь у підприємництві, особливо у формі ФОП. З 2021 року зростає кількість жінок, які займаються самозайнятістю, і зростає їхня освіченість. Зростає частка підприємниць молодшого віку, а також жінок з двома та більше вищими освітами. Успіх жінок у бізнесі заохочує до подолання гендерних упереджень, а доступність до програм та фінансових ресурсів сприятимуть розвитку підприємництва в Україні навіть у часі війни. Результативність державної політики та впровадження програм з підтримки жінок, стимулювання бізнесу повинні відображати реальні статистичні дані. Саме актуалізація гендерних даних та статистики загалом відкриють можливості для оцінки реальної ситуації не тільки в гендерній політиці, а й у всіх сферах економіки України.
This article examines the issues of gender equality and gender statistics, particularly in relation to the development of entrepreneurship in Ukraine. Gender equality gained international recognition after the adoption of the Universal Declaration of Human Rights by the United Nations in 1948, and later through other key initiatives, including the adoption of the Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination against Women in 1979 and the establishment of the UN structure "UN Women" in 2010. Purpose. The study aims to identify trends in the development of women's entrepreneurship, opportunities for the promotion and development of women's enterprises, and the effectiveness of government gender policies Results. In Ukraine, legislation encourages the development of gender statistics, and gender-disaggregated data are used to evaluate the effectiveness of government gender policies. However, gender statistics is a broader concept than simply disaggregating data by sex; it includes social aspects that allow for the analysis of gender roles and inequalities. The role of women in the economy of Ukraine is analyzed. In 2024, women managed only 29.2% of registered legal entities, while men managed 70.8%. Women are more likely to run small businesses, especially private, family or communal enterprises; however, the share of female managers decreases as the size of the business increases. Despite gender stereotypes and social constraints, Ukrainian women are increasingly participating in entrepreneurship, especially as sole proprietors. Since 2021, the number of women engaged in self-employment has increased, along with their level of education. There is a growing proportion of younger female entrepreneurs, as well as women with two or more higher education degrees. The success of women in business encourages the overcoming of gender bias, and access to programs and financial resources will promote the development of entrepreneurship in Ukraine, even during times of war. Conclusions. The effectiveness of state policies and the implementation of programs to support women and stimulate business should reflect real statistical data. The updating of gender data and statistics in general will open opportunities for assessing the real situation not only in gender policy, but also in all sectors of the Ukrainian economy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19434
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2024. - Вип. 47

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
prokopovych-pavlyuk.pdf1,22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.