Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/20673
Title: Педагогічні підходи при використанні інноваційних технологій навчання у закладах вищої освіти
Other Titles: Pedagogical approaches when using innovative learning technologies in higher education institutions
Authors: Курепін, Вячеслав Миколайович
Kurepin, Viacheslav
Keywords: освітній процес
інноваційні методи
взаємодія
обсяг знань
educational process
innovative methods
interaction
scope of knowledge
Issue Date: 2025
Citation: Курепін В. М. Педагогічні підходи при використанні інноваційних технологій навчання у закладах вищої освіти. Світ дидактики: дидактика в сучасному світі: матеріали ІV міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 29-30 жовтня 2024 р. Київ : Педагогічна думка, 2025. С. 392-396.
Abstract: Сучасні умови організації та проведення освітнього процесу у закладах вищої освіти вимагають використання передових технологій, інноваційних методів викладання/навчання. Інноваційні методи навчання орієнтовані на тих, хто навчається, вони спрямовані на використання нових стратегій навчання. Такі інноваційні програми спонукають здобувачів освіти під час занять активно приєднуватись та взаємодіяти зі викладачами та своїми колегами по групі навчання
Modern conditions for organizing and conducting the educational process in higher education institutions require the use of advanced technologies, innovative teaching/learning methods. Innovative teaching methods are focused on those who study, they are aimed at using new learning strategies. Such innovative programs encourage students to actively join and interact with teachers and their colleagues in the study group during classes.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/20673
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник_Дидактика_2024(2025)-393-397.pdf603,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.