Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/23115
Назва: Інструменти розвитку інституційного партнерства системи професійної освіти та бізнесу в умовах трансформації ринку праці регіону
Інші назви: Measures for the Development of Institutional Partnership of the Vocational Education and Business System in the Context of the Transformation of the Region’s Labor Market
Автори: Васильців, Т.Г.
Vasyltsiv, Taras
Мульска, О.П.
Mulska, Olha
Пикус, І.О.
Pykus, Ivan
Ключові слова: партнерство
професійна освіта
ринок праці
регіон
дуальна освіта
кадровий потенціал
цифрові платформи
опитування
роботодавці
бізнес
інструменти
artificial intelligence
education management system
agricultural education
technical disciplines
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Васильців Т. Г., Мульска О. П., Пикус І. О. Інструменти розвитку інституційного партнерства системи професійної освіти та бізнесу в умовах трансформації ринку праці регіону. Modern Economics. 2025. № 53(2025). С. 58-65. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-08.
Vasyltsiv T., Mulska O., Pykus I. (2025). Measures for the Development of Institutional Partnership of the Vocational Education and Business System in the Context of the Transformation of the Region’s Labor Market. Modern Economics, 53(2025), 58-65. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V53(2025)-08.
Короткий огляд (реферат): Анотація. Ідентифіковано ключові бар’єри реалізації інституційного партнерства між роботодавцями, закладами професійної (професійно-технічної) освіти та органами місцевої влади, а також окреслено основні виклики збалансування регіонального ринку праці (на прикладі Львівської області). Визначено диспропорції між попитом і пропозицією робітничих кадрів, низький рівень інтеграції бізнесу у процес підготовки фахівців, недостатню координацію між освітніми закладами й місцевими громадами, обмеженість фінансових і матеріально-технічних ресурсів ЗПТО (закладів професійної (професійно-технічної) освіти), а також відсутність престижу робітничих професій серед молоді. Виокремлено стратегічні завдання формування інституційного партнерства у регіоні (підвищення якості та практикоорієнтованості професійної освіти; розширення інфраструктурних можливостей закладів; створення системи «якірних» робочих місць для випускників; посилення комунікації й координації між освітою, бізнесом і владою). Обґрунтовано сучасні інструменти розвитку інституційної взаємодії у сфері професійної освіти в умовах трансформації ринку праці регіону (впровадження дуальної освіти нового покоління із використанням цифрових симуляторів, AR/VR-технологій і модульних курсів; розвиток EdTech-платформ для обміну даними та цифрового наставництва; розширення грантового й ваучерного фінансування для оновлення матеріально-технічної бази; створення цифрових matchmaking-платформ для поєднання випускників із роботодавцями; організація стратегічних форумів, хакатонів та обсерваторій ринку праці; застосування інструментів e-governance і e-participation для залучення стейкхолдерів до управлінських рішень). Результати дослідження слугують науково-аналітичною основою для розроблення політики розвитку інституційного партнерства у системі професійної освіти в регіонах України.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/23115
Розташовується у зібраннях:Modern Economics. - 2025. - Вип. 53

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
8-vasyltsiv.pdf1,65 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.