Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2642
Title: Формування і функціонування ринку продукції овочівництва на інноваційних засадах
Formation and functioning of the vegetable products’ market is on innovative principles
Authors: Лесік, Ірина Миколаївна
Лесик, Ирина Николаевна
Lesik, Iryna
Keywords: ринок
продукція овочівництва
потенціал
конкурентоспроможність
глобалізація
інновації
рынок
продукция овощеводства
потенциал
конкурентоспособность
глобализация
инновации
market
vegetable products
potential
competitiveness
globalization
innovation
Issue Date: 2016
Citation: Lesik I. M. Formation and functioning of the vegetable products’ market is on innovative principles / I. M. Lesik // Economics, management, law: innovation strategy: Collection of scientific articles. – Henan Science and Technology Press, Zhengzhou, China. 2016. – P. 29-31.
Abstract: Досліджено теоретичні аспекти формування та функціонування ринку продукції овочівництва. Розглянуто взаємозв’язок і взаємозалежність раціонального поєднання природно-ресурсного, виробничого, і інноваційного потенціалів, з урахуванням глобалізаційних перетворень. Визначено конкурентні позиції у формуванні і функціонуванні ринку продукції овочівництва з урахуванням техніко-технологічних особливостей. Обґрунтовано необхідність розробки та впровадження інструментарію, який дозволить активізувати інтеграційні процеси, що є дієвим з точки зору освоєння інновацій.
Исследованы теоретические аспекты формирования и функционирования рынка продукции овощеводства. Рассмотрена взаимосвязь и взаимозависимость рационального сочетания природно-ресурсного, производственного и инновационного потенциалов, с учетом глобализационных преобразований. Определены конкурентные позиции в формировании и функционировании рынка продукции овощеводства с учетом технико-технологических особенностей. Обоснована необходимость разработки и внедрения инструментария, который позволит активизировать интеграционные процессы, который является действенным с точки зрения освоения инноваций
The theoretical aspects of forming and functioning of vegetable products’ market. Intercommunication is considered and interdependence of rational combination a naturally-resource, productive, and innovative potentials, taking into account transformations of globalization. Competition positions are certain in forming and functioning of vegetable products’ market taking into account technical and technological features. The necessity of development and introduction of tool, that will allow activating integration processes that are effective from the point of view of mastering, is reasonable of innovation.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/2642
Appears in Collections:Статті (Обліково-фінансовий факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лесик_статья.pdf363,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.