Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/296
Title: Місце інженера–педагога у сучасному світі
Место инженера–педагога в современном мире
The Place of an engineer– teacher in contemporary world
Authors: Кіктенко, Алевтина Ізосимівна
Киктенко, Алевтина Изосимовна
Kiktenko, Alevtina
Keywords: інженер–педагог
кваліфікований робітник
технологія
галузі діяльності «Людина–техніка»
инженер–педагог
квалифицированный рабочий
области деятельности «Человек– техника»
система подготовки
еngineer-teacher
skilled worker
technique
technology
areas of activity "Man-to-Man" and "Man-to-technique”
training system
Issue Date: 2011
Citation: Киктенко А. И. Место инженера–педагога в современном мире / А. И. Киктенко // МOTROL. - Lublin, 2011. - Vol. 13 A. –– С. 99– 106.
Abstract: У статті запропоновано аналіз спеціфіки вимог до діяльності в галузях «Людина– техніка» і «Людина– людина», до яких причетна діяльність інженера–педагога. Автор розглядає питання підготовки кваліфікованих робітників, особливу роль інженерів–педагогів у рішенні цієї державної проблеми на рівні сучасних вимог.
В статье предложен анализ специфики требований к деятельности в областях «Человек-человек» и «Человек–техника, к которым причастна деятельность инженера–педагога. Автор рассматривает вопросы подготовки квалифицированных рабочих, особую роль инженеров–педагогов в решении этой государственной задачи на уровне современных требований.
In this article the analysis of the specific requirements for activities in the areas of "Man-to-Man" and "Man-to-technique” is proposed. An activity of an engineer-teacher in Agricultural University is connected with before mentioned areas. The author considers the training of skilled workers, special role of engineers-teachers in solution of this State task.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/296
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Место инженера.doc99,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.