Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3784
Title: Імплементація навчальних тренажерів в інформаційно-освітнє середовище
Методологические подходы проведения отчетной конференции в результате прохождения практики в условиях информационно-образовательной среды
Implementation of educational simulators to the informational and educational environment
Authors: Доценко, Наталія Андріївна
Доценко, Наталия Андреевна
Dotsenko, Nataliya
Keywords: навчальний тренажер
інформаційно-освітнє середовище
дистанційний курс
контроль знань
інженерні дисципліни
учебный тренажер
информационно-образовательная среда
дистанционный курс
контроль знаний
инженерные дисциплины
educational simulator
informational and educational environment
distant course
knowledge control
engineering disciplines
Issue Date: 2018
Citation: Доценко Н. А. Імплементація навчальних тренажерів в інформаційно-освітнє середовище / Н. А. Доценко // Молодий вчений. – 2018. – № 2 (54). – C. 252-256.
Abstract: У статті розглянута методика імплементації навчальних тренажерів в інформаційно-освітнє середовище. З’ясовано потреби здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей при вивченні фахових дисциплін. Обґрунтовано необхідність використання навчальних тренажерів в навчальному процесі з метою розвитку різнопланових знань та вмінь майбутніх інженерів. Виявлено види навчальних тренажерів в умовах інформаційно-освітнього середовища та наголошено на важливості їх використання в умовах навчання майбутніх інженерів. Визначено сучасні технології застосування навчальних тренажерів, які розширюють можливість набуття технологічних та інженерних компетенцій та аналітичних здібностей.
В статье рассмотрена методика имплементации учебных тренажеров в информационно-образовательную среду. Выяснено потребности соискателей высшего образования инженерных специальностей при изучении специальных дисциплин. Обоснована необходимость использования учебных тренажеров в учебном процессе с целью развития разноплановых знаний и умений будущих инженеров. Выявлены виды учебных тренажеров в условиях информацино-образовательной среды и подчеркнута важность их использования в условиях обучения будущих инженеров. Определены современные технологии применения учебных тренажеров, которые расширяют возможность приобретения технологических и инженерных компетенций и аналитических способностей.
The article considers a technique for implementation educational simulators in the information and educational environment. The needs of applicants for higher education in engineering specialties have been clarified in the study of special disciplines. The necessity of using training simulators in the educational process for the purpose of developing diverse knowledge and skills of future engineers is substantiated. Types of training simulators in the conditions of informational and educational environment are revealed and the importance of their use in the conditions of training of future engineers is underlined. The modern technologies for the using of training simulators have been determined, which expand the possibility of acquiring technological and engineering competencies and analytical abilities.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/3784
Appears in Collections:Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
№54.pdf437,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.