Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5675
Назва: | Концептуальні засади побудови стратегій розвитку наукової і науково-технічної діяльності у закладах вищої освіти |
Інші назви: | Conceptual Principles of Building Strategies for Development of Scientific and Scientific-Technical Activities in Higher Education Institutions |
Автори: | Жук, Л. В. Zhuk, Liliya |
Ключові слова: | стратегія наукової і науково-технічної діяльності функціональна стратегія заклади вищої освіти strategy for development of scientific and scientific-technical activities functional strategy strategy for development of scientific and scientific-technical activities; functional strategy; higher education institutions |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Миколаївський національний аграрний університет |
Бібліографічний опис: | Жук Л. В. Концептуальні засади побудови стратегій розвитку наукової і науково-технічної діяльності у закладах вищої освіти / Л. В. Жук // Modern Economics. - 2019. - Вип. 13. - С. 117-123. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V13(2019)-19. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розроблено концептуальні підходи до формування стратегій розвитку наукової і
науково-технічної діяльності у закладах вищої освіти. Обґрунтовано, що корпоративна стратегія закладу вищої
освіти повинна базуватись на функціональних стратегіях, які стосуються управлінських орієнтирів щодо
досягнення цілей у функціональних сферах. Запропоновано систематизувати можливі стратегії для ефективного
функціонування сучасних закладів вищої освіти, включивши до переліку функціональних такі стратегії : стратегія
освітньої діяльності; наукової і науково-технічної діяльності; інноваційної діяльності; міжнародної діяльності
(інтернаціоналізації); розвитку персоналу; маркетингової діяльності; фінансової діяльності тощо. Розвинуто
інструментарій щодо побудови стратегій наукової і науково-технічної діяльності, виокремлено особливості
підходів до стратегічного планування з урахуванням специфіки закладів вищої освіти. Обґрунтовано, що для
розроблення та формування проекту стратегічного плану закладу вищої освіти доцільно створювати робочі
групи із залученням кваліфікованих фахівців у сфері стратегічного менеджменту, які мають не лише
теоретичний, але й практичний досвід; до складу груп доцільно залучати й менеджерів усіх рівнів управління
закладів вищої освіти (проректорів, директорів інститутів, завідувачів кафедр), а також зовнішніх експертів та
членів наглядової ради. Показано, що застосування системного підходу до виконання завдань, координування дій
щодо реалізації стратегічних завдань, орієнтування на досягнення запланованих показників, впровадження
культури досягнення результату на всіх управлінських рівнях, та контроль за виконанням запланованих завдань,
є визначальними чинниками впровадження стратегії. Strategic planning is one of the key components of the organization's management system. Corporate strategies are usually based on functional strategies relating to managerial benchmarks for achieving goals in functional areas. Purpose. The purpose of the research is to develop conceptual approaches and form strategies for the development of scientific and scientific-technical activities in higher education institutions (HEIs). Result. It is substantiated that the corporate strategy of a HEI should be based on functional strategies that relate to managerial guidelines for achieving goals in functional areas. It is proposed to systematize possible strategies for effec tive functioning of a modern HEI by forming the list of functional strategies that would include such strategies as the strategy of educational activities; of scientific and scientific-technical activities; innovation activities; international activities (internationalization); staff development; marketing activities; financial activities etc. The tools for developing strategies of scientific and scientific-technical activities are developed; characteristic features of approaches to the strategic planning with the due account of HEIs specifics are singled out. It is substantiated that to elaborate and form the strategic plan of a HEI it is expedient to create working groups with the involvement of qualified specialists in the field of strategic management, who have not only theoretical but also practical experience. It is also exped ient to involve in this process managers from all levels of the HEI management (vice-rectors, directors of institutes, heads of departments), as well as external experts and members of the supervisory board. It is shown that application of the system appro ach to the tasks performance, coordination of actions on the implementation of strategic objectives, orientation towards achieving the targets, implementation of the culture of achievement at all levels of management, and control over the execution of the planned tasks are the determining factors for the strategy implementation. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5675 |
Розташовується у зібраннях: | Modern Economics. - 2019. - Вип. 13 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
zhuk.pdf | 367,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.