Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6118
Title: Особливості застосування бенчмаркінгу для оцінювання потенціалу транспортної компанії
Other Titles: Features of Benchmarking Application for Evaluation of the Transport Company's Potential
Authors: Чевганова, В. Я.
Міняйленко, В. Г.
Міняйленко, І. В.
Швед, В. М.
Cevhanova, Vira
Miniailenko, Valentin
Miniailenko, Inna
Shved, Valeria
Keywords: бенчмаркінг
оцінка
якість
конкурентоспроможність
потенціал
транспортна компанія
benchmarking
estimation
quality
competitiveness
potential
transport company
Issue Date: 2019
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Особливості застосування бенчмаркінгу для оцінювання потенціалу транспортної компанії / В. Я. Чевганова, В. Г. Міняйленко, І. В. Міняйленко, В. М. Швед // Modern Economics. - 2019. - № 14. - С. 272-278. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-42.
Abstract: У статті розглянуто метод бенчмаркінгу, що є одним з інструментів вивчення конкурентного середовища, який дає можливість оцінити ефективність функціонування транспортного підприємства на ринку. Визначено переваги та недоліки таких видів бенчмаркінгу, як: внутрішній бенчмаркінг, зовнішній бенчм аркінг, конкурентний бенчмаркінг та функціональний бенчмаркінг. Сформовано етапи його проведення та визначено його головні завдання. Застосовано метод бенчмаркінгу для визначення конкурентоздатності підприємства на ринку транспортних послуг. Проведено оцінювання якості основних видів послуг транспортних компаній та їх порівняння за допомогою використання бенчмаркінгу. У результаті проведеного аналізу запропоновано заходи щодо покращення діяльності транспортного підприємства.
Ukraine's transition to a market economy has led to an increase in competition in the market. An enterprise must be competitive to operate effectively on the market but it is only possible to achieve it if it examines the activities and strategies of managing existing competitors and market leaders. Today, the market of transport in Ukraine is developed and competitive. But, in the presence of large enterprises of monopolies, small and medium -sized enterprises cannot compete and bankrupt. One of the tools for studying competitors is benchmarking. When using benchmarking, an organization has the ability to assess its performance, compare it with its leaders and competitors, and identify areas for improvement for its development.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6118
Appears in Collections:Modern Economics. - 2019. - Вип. 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cevhanova.pdf494,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.