Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6127
Title: | Освіта впродовж життя: застосування європейського досвіду в розробленні та реалізації стратегії інтегрованого розвитку міст України |
Other Titles: | Life Long Learning: Promotion of the European Experience for Development and Implementation of Strategies of Integrated Urban Development in Ukraine |
Authors: | Григор’єва, О. В. Шикіло, А. В. Іщенко, О. С. Hryhoryeva, Olesya Shikilo, Anastasiya Ischenko, Оksana |
Keywords: | освіта впродовж життя програма безперервної освіти Erasmus+ інтегрований розвиток європейський досвід education lifelong education program lifelong learning integrated development European experience |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Миколаївський національний аграрний університет |
Citation: | Григор’єва О. В. Освіта впродовж життя: застосування європейського досвіду в розробленні та реалізації стратегії інтегрованого розвитку міст України / О. В. Григор’єва, А. В. Шикіло, О. С. Іщенко // Modern Economics. - 2019. - № 14. - С. 72-76. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-11. |
Abstract: | Визначено актуальність питань формування системи безперервної освіти для задоволення
сучасних потреб людини та викликів сьогодення. Підкреслено, що застосування безперервної освіти дає
можливості не лише капіталізації людського потенціалу, а й створює умови розвитку міст, територій та навіть
країн. Зазначено, що безперервна освіта для держави – це сфера соціальної політики; для суспільства – це умова
відтворення та розвитку професійного та культурного потенціалу країни; для світового товариства – це спосіб
розв’язання глобальних проблем людства. Проаналізовано європейський досвід формування безперервної системи
освіти, зокрема програми «Освіта впродовж життя» 2007-2013 років; сучасну багатопрофільну програму освіти
молоді «Erasmus+». Досліджено вплив сучасних освітніх процесів на формування стратегій інтегрованого
розвитку європейських міст на прикладі стратегії розвитку Берліна до 2030 року. Розглянуто та підкреслено
актуальність запозичення європейського підходу до розроблення та реалізації стратегій інтегрованого розвитку
міст України на прикладі затвердженої Концепції інтегрованого розвитку міста Полтави до 2030 року. The rapid pace of development and qualitative changes in technology and technology, information society, processes of globalization and the expansion of communication capabilities require a person to continuously update and modernize knowledge, improve their own skills and competences, respond quickly to the needs and calls of the economic system and public relations. All this together proves the need of a person in continuous, continuous education, which not only gives the opportunity to stay in his working city, to realize his professional abilities, to build a career and to provide the necessary level of income, but also to feel comfortable in society. However, the problem of uninterrupted education is much wider, because it provides opportunities not only for the capitalization of human potential, but also creates conditions for the development of cities, territories and even countries. Purpose. The purpose of the article is to analyze the European experience of developing a system of continuous education and its impact on the development of cities and countries in Europe; determining the possibility of borrowing European experience in life-long education organization to ensure integrated urban development in Ukraine. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6127 |
Appears in Collections: | Modern Economics. - 2019. - Вип. 14 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hryhoryeva.pdf | 463,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.