Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6140
Title: | Modern Trends in Digital Marketing |
Other Titles: | Сучасні тенденції в цифровому маркетингу |
Authors: | Morzhyna, Anastasiia Oliinichenko, Maryna Postykina, Yevheniya Моржина, А. В. Олійніченко, М. Д. Постикіна, Є. Г. |
Keywords: | digital marketing native advertising personalized content e-commerce SMM SEO digital-маркетинг цифровий маркетинг нативна (природна) реклама персоніфікований контент електронна комерція |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Миколаївський національний аграрний університет |
Citation: | Morzhyna Anastasiia. Modern Trends in Digital Marketing / Anastasiia Morzhyna, Maryna Oliinichenko, Yevheniya Postykina // Modern Economics. - 2019. - № 14. - С. 174-179. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V14(2019)-27. |
Abstract: | Today is time when globalization of market space need for the development of a specific
area of services, such as digital marketing. The article describes theoretical principles of digital marketing as a modern form
of classical marketing in a changing technological basis of production and the information society, its particular qualities,
advantages, scope and status analysis.
Purpose. Digital marketing is a term used to achieve your business goals through online channels, including search
engines, social media platforms, content creation, and advertising, to raise awareness of your product or service to potentia l
buyers. The first approaches to digital marketing defined it as a projection of conventional marketing, its tools and strategies
on Internet. The growth of social networks in recent years is due to increasing the number of people who connect to the
Internet through mobile phones. It is noted that the presence or absence of a smartph one among Ukrainians is largely due
to the age and practice of using social networks. Buyers today have a great deal of choice companies that are known on the
Internet, that's why, and learn and compare. Users want to feel that they are not indifferent to companies that brands are
interested in them, both in customers and people.
Results. The authors provided examples of the use of digital marketing by enterprises digital marketing, which
contributed to the positive trend of digital-sphere development on the example of the Mykolaiv region.
Conclusions. A digital marketing strategy needs to be frequently revised to stay successful. The expediency of using
digital marketing has been proved due to the growth of Internet users and mobile devices. The activities of domestic
enterprises made it possible to conclude, that the use of digital technologies enables marketing research and the choice of
international sales. В умовах сучасної глобалізації ринкового простору виникає потреба у розвитку специфічної сфери послуг, такої як цифровий маркетинг. В статті розглянуто теоретичне обґрунтування цифрового маркетингу як сучасної форми класичного маркетингу в умовах зміни технологічного базису виробництва та інформатизації суспільства, його особливості, переваги, сферу застосування та аналіз стану. Цифровий маркетинг – це термін, що використовується для досягнення певних бізнес-цілей через онлайн-канали, включаючи пошукові системи, соціальні медіа-платформи, створення контенту та реклами. Зростання соціальних мереж в останні роки пояснюється збільшенням кількості людей, які підключаються до Інтернету через мобільні телефони. Покупці сьогодні мають величезний вибір компаній, які відомі в Інтернеті. Користувачі хочуть відчути, що вони не байдужі до компаній, які зацікавлені в них як у клієнтах, так і в людях. Звідси для маркетологів виникає проблема усвідомлення і систематизації інноваційних форм віртуальної комунікації, ефектив ного застосування їх у маркетинговій діяльності підприємства. Актуальність роботи зумовлена, з одного боку, великою зацікавленістю питанням цифрового маркетингу в сучасних умовах, з іншого – його недостатньою розробленістю та систематизованістю. Тому для ефективного і повноцінного управління інтернет-маркетингом необхідно проаналізувати його поточний стан та розглянути новітні інструменти та стратегії. На сьогоднішній час розгляд питань, що пов’язані з цією тематикою, має як теоретичну, так і практичну цінність. Авторами розглянуто особливості інтернет-маркетингу для Україн, наведено приклади використання підприємствами digital-маркетингу, що сприяло до наявності позитивної тенденції розвитку digital-сфери на прикладі Миколаївської області та визначено фактори, що заважають його ефективному функціонуванню. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6140 |
Appears in Collections: | Modern Economics. - 2019. - Вип. 14 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
morzhyna.pdf | 464,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.