Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6176
Title: Education Inequality and Economic Growth: a Case Study in South Sumatra Province
Other Titles: Нерівність в освіті та економічне зростання: приклад провінції Південна Суматра
Authors: Herleni, Lesi
Azwardi
Sukanto
Лесі, Херлені
Азварді
Суканто
Keywords: education inequality
gender gap
mean years school
government expenditure on education
economic growth
нерівність в освіті
гендерний розрив
середня школа
державні витрати на освіту
економічне зростання
Issue Date: 2019
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Lesi Herleni. Education Inequality and Economic Growth: a Case Study in South Sumatra Province / Lesi Herleni, Azwardi, Sukanto // Modern Economics. - 2019. - № 15. - С. 134-141. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V15(2019)-19.
Abstract: This study was conducted to find out how education inequality and its relationship to economic growth in South Sumatra Province. The data used in this study are secondary data sourced from BPS Statistics Indonesia, the Directorate General of Finance and the publication of the results of previous studies that are relevant to this study. The data analysis method used is the analysis of Education Gini index, panel data regression analysis, Granger Causality Analysis. The results of are expected to be a reference material for further research and consideration in development planning in South Sumatra Province. Purpose. The purpose of this study is to find the size of education inequality, the influence factors, and how it relates to economic growth in the Province of South Sumatra. Results. The results of this study indicate that the inequality of education in South Sumatra Province is at a low level of inequality, which is an average of 0.239. The factors that significantly influence the inequality of education are gender gap and the mean years school, while the variable of government expenditure in education has no effect. While Granger causality analysis shows that there is only a one-way relationship between education inequality and economic growth in South Sumatra Province. Economic growth has a significant effect on the inequality of education and but not vice versa. Conclusion. Based on the results, the government of South Sumatra can find out strategies to reduce inequality in education. Increasing awareness in accessing education and equalizing access to education for men and women are expected to reduce eduaction inequality. Furthermore, evenly distributed economic growth can also be influential in reducing education inequality.
Дане дослідження спрямоване на встановлення взаємозв’язку між нерівністю в освіті та економічним зростанням у провінції Південна Суматра. Дані, що використовувалися у дослідженні, є вторинними даними, отриманими з BPS Statistics Indonesia, Генерального директорату з фінансів та відповідних публікацій результатів попередніх досліджень. Метод аналізу даних, що використовувався – це аналіз індексу Education Gini, регресійний аналіз даних, аналіз Granger Causality. Очікується, що результати даного дослідження стануть довідковим матеріалом для подальших досліджень та будуть використані при плануванні розвитку провінції Південна Суматра. Метою дослідження є визначення масштабів нерівності в освіті, факторів впливу на неї, а також взаємозв’язку з економічним зростанням у провінції Південна Суматра. Результати дослідження свідчать, що нерівність в освіті у провінції Південна Суматра перебуває на низькому рівні, що становить у середньому 0,239. Факторами, які суттєво впливають на нерівність в освіті, є гендерний розрив та середня тривалість навчання у школі, в той час як змінна державних витрат на освіту не має впливу. Хоча результати аналізу Granger Causality свідчать, що існує лише односторонній зв'язок між нерівністю в освіті та економічним зростанням у провінції Південна Суматра. Економічне зростання суттєво впливає на нерівність освіти, а не навпаки. На основі отриманих результатів, уряд Південної Суматри може розробити стратегії щодо зменшення нерівності в освіті. Очікується, що підвищення поінформованості щодо доступу до освіти, а також вирівнювання доступу до навчання чоловіків і жінок сприятиме зменшенню нерівності в освіті. Крім того, рівномірно розподілене економічне зростання також може впливати на зменшення нерівності в освіті.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6176
Appears in Collections:Modern Economics. - 2019. - Вип. 15

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lesi.pdf528,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.