Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6695
Title: Маркетинговий аналіз ринку олійного насіння та плодових маслин
Other Titles: Marketing Analysis of the Oil Seed and Olive Oil Market
Authors: Танасійчук, А. М.
Дячук, М. В.
Ваколюк, А. І.
Tanasychuk, A.
Dyachuk, N.
Vakoliuk, A.
Keywords: маркетингове дослідження
міжнародний маркетинг
маркетинг
експорт
імпорт
marketing research
international marketing
marketing
export
import
Issue Date: 2019
Citation: Танасійчук А. М. Маркетинговий аналіз ринку олійного насіння та плодових маслин / А. М. Танасійчук, М. В. Дячук, А. І. Ваколюк // Modern Economics. - 2019. - № 18. - С. 197-201. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V18(2019)-29.
Abstract: У статті обґрунтовано необхідність проведення маркетингових досліджень товарних ринків, зокрема ринків аграрної продукції. Визначено необхідність зосередження уваги вітчизняних виробників олійного насіння та плодових маслин на вивченні і задоволенні потреб споживачів з метою поліпшення економічної ситуації в Україні, важливості насичення вітчизняного ринку даною товарною групою підприємствами України, боротьби за споживача, підвищення якості аграрної продукції та виробництво органічної продукції на території України. Виокремлено особливості споживання олійного насіння та плодових маслин як товару, функціонування та тенденції розвитку вітчизняного ринку насіння та плодових маслин, кон’юнктуру світового та вітчизняного ринку насіння та плодових маслин, цінову ситуацію, позитивні і негативні фактори впливу на формування цього ринку, а також визначено основні перспективні напрямки розвитку аграрної галузі України. Доведено, що структура світового експорту та імпорту вимагає від вітчизняних аграріїв вивчення перспектив виходу на нові іноземні ринки продажу. Розроблено пропозиції щодо формування ринкового портфеля як орієнтиру для прийняття маркетингових рішень щодо виходу вітчизняних виробників олійного насіння та плодових маслин на міжнародні ринки
It is necessary, under current conditions, that the existence of the enterprise in today's market environment is a complex marketing issue. One of the objects of a comprehensive study of the commodity market is the market itself. The success of a marketing strategy leads to a higher demand for the product. The market for oil seeds and olives is specifically considered, and each consumer is unique and the end consumer is selected to handle the complex processes using purchasing decisions. Therefore, in order to make decisions in the market for oil seeds and fruit olives, which reaches the largest object and procurement, vignettes must be reliable marketing information. Purpose. The purpose of marketing research is to provide a businesses with reliable information about the market, the structure and dynamics of demand, the tastes and desires of consumers. Systematic market research enables you to form an information base for effective business management. The purpose of the article is to conduct market research of the market of oil seeds and fruit olives of foreign countries, to study the structure of world export and import and to determine the prospects for Ukraine. Results. When conducting market research on oil seed and fruit olive products of foreign countries, it should be borne in mind that the world market contains more than 200 national markets with their peculiarities, which is the basis for the development of the international diversification strategy of agribusiness development.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6695
Appears in Collections:Modern Economics. - 2019. - Вип. 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tanasychuk.pdf683,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.