Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6787
Title: Сучасні тенденції застосування інструментів digital-marketing в діяльності підприємства
Other Titles: Recent trends for using digitalmarketing tools in business
Authors: Бабаченко, Л. В.
Москаленко, В. А.
Марченко, А. О.
Babachenko, L.
Moskalenko, V.
Marchenko, A.
Keywords: інтернет-маркетинг
digital-marketing
digital інструменти
маркетингові комунікації
канали digital-marketing
internet-marketing
digital-marketing
digital tools
marketing communication
digital-marketing channels
Issue Date: 2019
Citation: Бабаченко Л. В. Сучасні тенденції застосування інструментів digital-marketing в діяльності підприємства / Л. В. Бабаченко, В. А. Москаленко, А. О. Марченко // Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2019. - Вип. 4 (104). - С. 20-29. - DOI: 10.31521/2313-092X/2019-4(104)-3.
Abstract: У статті розглянуто еволюцію інтернет-маркетингу, яка відбулася під впливом стрімкого розвитку технологій у сфері маркетингу. Досліджено, яким чином широке розповсюдження цифрових технологій вплинуло на появу цифрового маркетингу. Розглянуто особливості використання, недоліки та переваги каналів digital-marketing: соціальних мереж, мобільних додатків, email-розсилки, SEO, контекстної реклами, засобів масової інформації. Виділено digital-інструменти, такі як landig page, крауд-маркетинг та блог, використання яких надає додаткову можливість підприємству отримувати більший прибуток і виходити на міжнародні ринки.
It is revealed in the article the evolution of Internet marketing that has taken place under the impact of rapid development of technologies in the area of marketing. The widespread of digital technologies that has caused the appearance of digital marketing is investigated. It is disclosed the features of the use, advantages and disadvantages of such digital-marketing channels as social networks, mobile applications, emailing, SEO, contextual advertising (pay-per-click) and media. Such new digital-marketing tools as a blog, crowd-marketing and a landing page that allow the enterprise to get better revenues and open up an international market are emphasised.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6787
Appears in Collections:Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2019. - Вип. 4 (104)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
n104v4r2019babachenko.pdf526,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.