Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6841
Title: | Розробка політики просування гібридної технології автомобілів як елементу соціально-етичного маркетингу |
Other Titles: | Development of the Policy of Promoting Automotive Hybrid Technology as an Element of Social-Ethical Marketing |
Authors: | Боєнко, О. Ю. Статкевич, К. О. Шаповал, А. С. Boienko, O. Statkevych, K. Shapoval, A. |
Keywords: | соціально-етичний маркетинг гібридні авто політика просування гібридна технологія концерн «Toyota» social and ethical marketing hybrids promotion policy hybrid technology Toyota concern |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Боєнко О. Ю., Статкевич К. О., Шаповал А. С. Розробка політики просування гібридної технології автомобілів як елементу соціально-етичного маркетингу. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 25-31. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-04. |
Abstract: | У статті було досліджено основні тенденції на автомобільному ринку в Україні в цілому та на
ринку електромобілів та гібридних автомобілів зокрема. Було здійснено порівняння цих двох видів автомобілів для
виділення переваг і недоліків гібридів. Охарактеризовано головні відмінності гібридних установок від електричних.
Опираючись на проведений аналіз, визначено актуальність і значущість просування гібридної технології в Україні.
Об'єктом дослідження є гібридні автомобілі компанії Toyota. Предметом дослідження є управління
просуванням гібридних авто на ринку України.
Нами було запропоновано і доведено ефективність алгоритму політики розподілу. Стратегія складається з
наступних етапів: порівняльний аналіз попиту на гібридні авто та електромобілі, SWOT-аналіз і модель 5-ти сил
Портера; опис загального та цільового портрету автовласників гібридів; визначення точок дотику з клієнтами на
різних етапах життєвого циклу; розробка основних точкових ідей просування та ефективних digital-інструментів.
Доведено необхідність просування гібридної технології для збереження навколишнього середовища, мінімізації
використання невідновлювальних джерел палива та економії бюджетів споживачів. Політика просування була
розроблена для компанії Toyota, а саме для двох нових моделей, які мають гібридні установки. Подано перелік
інструментів маркетингової комунікації, які будуть використанні в процесі просування. The article explores the main trends in the automobile market in Ukraine as a whole and, in particular, the market for electric vehicles and hybrid cars. A comparison of these two types of cars was made to highlight the advantages and disadvantages of hybrids. In the article were described the main differences between hybrid and electric motors. The relevance and importance of the promotion of hybrid technology in Ukraine has been determined, based on detailed analysis and research. The object of the study is Toyota hybrid cars. The subject of the study is the management of the promotion of hybrid cars in the Ukrainian market. Results. A thorough analysis of the automotive market as a whole and of the hybrid car market has been conducted, and it has been determined that Toyota is the leader in this segment. In order to maintain its leading position in the hybrid segment, it is advisable for the company to improve its policy of promoting Toyota RAV4 Hybrid technology, as this model has the best sales figures. We have proposed and proved the effectiveness of our distribution policy algorithm. The strategy consists of the following stages: comparative analysis of demand for hybrids and electric cars, SWOT analysis and Porter force model 5; a description of the overall and target portrait of the hybrid car owners; identification of points of contact with customers at different stages of the life cycle; developing key point ideas for promotion and effective digital tools. Conclusions. It is proved that among the possible options to date, the most promising are the projects of an electric vehicle and a car with a combined power unit, is a hybrid car. It has been determined that in Ukraine there is a need to promote hybrid technology for environmental protection, the minimization of the use of non-renewable sources of fuel, and saving of consumer budgets. Consumer awareness is needed at the moment, so a promotion policy has been developed for Toyota, namely two new models with hybrid rigs. The list of marketing communication tools that will be used for promotion is given. The study found that it was prudent for Toyota to strengthen its presence in the hybrid car market by promoting its products online and offline. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6841 |
Appears in Collections: | Modern Economics. - 2020. - Вип. 19. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
boienko.pdf | 497,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.