Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6853
Title: Економічна інформація як інструмент управління підприємством
Other Titles: Economic Information as an Enterprise Management Instrument
Authors: Кононенко, Ж. А.
Ходаківська, Л. О.
Грибовська, Ю. М.
Kononenko, Zhanna
Khodakivska, Liliia
Hrybovska, Julija
Keywords: інформаційний простір
інформатизація
інформація
економічна інформація
управлінська інформація
якість
якість управління інформацією
informative space
informatization
information
economic information
administrative information
quality
quality of management information
Issue Date: 2020
Citation: Кононенко Ж. А., Ходаківська Л. О., Грибовська Ю. М. Економічна інформація як інструмент управління підприємством. Modern Economics. 2020. № 19(2020). С. 83-87. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V19(2020)-14.
Abstract: Обґрунтовано, що у забезпеченні ефективного управління діяльністю підприємства рівень формування та використання економічної інформації має важливе значення, оскільки впливає на якість прийнятих управлінських рішень. Визначено головні ознаки інформації в галузі менеджменту. Наведено класифікацію та визначено зміст певних характеристик управлінської інформації: інформаційний обсяг, корисність інформації, її якість та насиченість, а також оперативність та захищеність. Забезпеченість суспільства ресурсами за умов масштабного втілення інноваційних технологій вимагає від керівників та власників стратегічно-оперативного мислення. Цінність інформації визначає ефективність основних дій підприємства, а її зміст стає рушійною силою в процесі її матеріального перетворення у виробництві. Економічна інформація є одночасно і засобом і предметом праці та набуває результативності під час формування підсумкових показників діяльності підприємства.
Economic information is the foundation of globalization, subject to conditions of development of the informative and digital society on scientific principles of management and the base economic systems. The level of formation and use of economic information is of paramount importance in ensuring the effective management of the activity of the enterprise, as it influences the quality of management decisions made. Therefore, the article identifies the main features of management information. The classification and content of certain characteristics of management information are given, such as information volume, usefulness of information, its quality and saturation, as well as efficiency and its security. Purpose. The provision of resources to society in the context of large-scale implementation of innovative technologies requires managers and owners of strategic and operational thinking. The increasing role and impact of information resources in the stability of the production process determines the main emphasis on accuracy, reliability and efficiency. Such requirements are attributed to the properties of management information. The latter is information that interacts in the economic environment and in the production process, providing material resources of production management, as well as financial support and other information of economic content through which the management system operates. Results. The value of information determines the effectiveness of the basic actions of the enterprise, and its content becomes a driving force in the process of its material transformation in production. Economic information is at the same time a means and object of work and becomes effective in the formation of the final indicators of the enterprise. Therefore, these properties affect the duration and image of the enterprise in the economic environment. Conclusions. Making deliberate and well-informed decisions about what to do will require a systematic comparison of the best options to select the most effective one. Therefore, to prevent the completion of the action of detecting an unexpected effect, identify the possible reasons for not meeting the planned goals. Usually, when formulating such questions, the terms are qualitative management methods, qualitative information and the value of such information. Therefore, effective management requires information that meets certain requirements, is of high quality and is provided directly by the manager
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6853
Appears in Collections:Modern Economics. - 2020. - Вип. 19.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kononenko.pdf450,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.