Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7822
Title: | Сучасні тенденції електронної торгівлі на міжнародному ринку хендмейд-продукції |
Other Titles: | Current Trends of E-Commerce in the International Handmade Market |
Authors: | Мельник, Ю. В. Мякуш, О. М. Melnyk, Yuliya Miakush, Olena |
Keywords: | електронна торгівля хендмейд-продукція міжнародний ринок споживач тенденції ручна робота electronic commerce handmade product international market consumer trends handicrafts |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Мельник Ю. В., Мякуш О. М. Сучасні тенденції електронної торгівлі на міжнародному ринку хендмейд-продукції. Modern Economics. 2020. № 21(2020). С. 134-140. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V21(2020)-21. |
Abstract: | У статті розкрито специфіку хендмейд-виробу як предмета міжнародної торгівлі, її основні
характеристики. Наведено ключові мотиви придбання виробів ручної роботи сучасними споживачами. Здійснено аналіз
світового онлайн-ринку виробів ручної роботи, розглянуто його структуру за різними критеріями сегментування.
Виявлено сучасні тенденції електронної торгівлі хендмейд-продукцією на міжнародних ринках та їх вплив на
маркетингові стратегії виробників предметів ручної роботи. Розкрито основні переваги та проблеми виходу
вітчизняних майстрів на онлайн-ринок хендмейд-продукції. Українські товари ручної роботи та їх попит на ринку
потребують детального вивчення задля подальшого розвитку даної галузі бізнесу. Розкрито важливість даного
сегменту виробництва, що підтверджується широким попитом на народний хендмейд в усьому світі.
Охарактеризовано структуру та темпи поширення продуктів ручної роботи на інтернет-платформах, що
потребують детального вивчення для ефективної підприємницької діяльності вітчизняних виробників. Вказано
можливі напрями та інструменти, які дають змогу виробити конкурентоспроможну хендмейд-продукцію та
просувати її в мережі Інтернет із мінімальними витратами для максимальної зручності та задоволення споживачів In recent years, the demand for handmade products or handicrafts has increased rapidly on the global market. Handmade has become one of the important sectors of e-commerce, actively developing with the help of modern information technologies. Steady growth in audiences, low cost of entry, high level of customer engagement promotes maximum use of all the advantages of the Internet by craftsmen. In order to strengthen its competitive advantages and increase its share in the world market, it is important to consider the current trends in this area of international trade. Purpose. The purpose of the article is to identify current trends of e-commerce in the international market of handmade products, considering its specificity, and substantiation of perspectives of Ukrainian handmade manufacturers in this market. Results. Features of e-commerce in handmade products are determined primarily by the specificity of handmade products, which distinguishes them from other consumer products. Their characteristic properties include: emotional component; uniqueness, often made in a single copy; the specificity of the formation of cost, which usually involves the cost of raw materials, auxiliary materials, time spent on creating things, promotion costs, the added value of the invested skill of the author; the need for videos and photos of high quality to promote products; high level of differentiation in the market. The article identifies a number of trends that will accompany e-commerce in the global handmade market in the near future and will determine the strategies of craftsmen: growth of mobile shopping; increasing role of influencers in promoting products; the growth of ethical and conscious consumption, higher popularity of eco-brands; the growing impact of the experience economy, creating new opportunities for handmade business. Conclusions. The global market for handmade products is dynamically growing and changing its structure in the direction of increasing involvement of developing countries. This is made possible by e-commerce tools and low barriers to market entry. The current trends identified in the online market for handmade products should be the basis for developing marketing strategies of domestic handmade manufacturers for successful positioning in the global market. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7822 |
Appears in Collections: | Modern Economics. - 2020. - Вип. 21. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
melnyk.pdf | 600,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.