Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7958
Title: Модульно-компетентністні технології підготовки майбутніх агроінженерів відповідно до вимог Болонського процесу
Other Titles: Module-competent technologies for training future agro-engineers in accordance with the requirements of the Balogna process
Authors: Горбунова, Каріне Маркарівна
Horbunova, Karine
Тайхриб, Катерина Анатоліївна
Tajchrib, Katerina
Літвінчук, Світлана Борисівна
Litvinchuk, Svetlana
Яблуновська, Катерина Олександрівна
Yablunovska, Katerina
Keywords: innovative pedagogical activity
ensuing specialists
modular studying
modular-competent attitude
professional competent
майбутні агроінженери
модульне навчання
модульно-компетентнісна технологія навчання
професійні компетенції майбутнього агроінженера
професійна підготовка
Issue Date: 2020
Citation: Горбунова К. М., Літвінчук С. Б., Тайхриб К. А., Яблуновська К. О. Модульно-компетентністні технології підготовки майбутніх агроінженерів відповідно до вимог Болонського процесу // Вісник аграрної науки Причорномор'я. 2020. Вип. 2 (106). С. 120-127. DOI: 10.31521/2313-092X/2020-2(106)-14.
Abstract: У статті досліджено дидактичні засади модульно-компетентнісної технології підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності «Агроінженерія» у контексті вимог Болонського процесу. За результатами дослідження розроблена технологія набуття компетентностей майбутніми агроінженерами при вивченні модулів дисципліни «Педагогіка вищої школи». Доведено, що ефективність підготовки майбутніх агроінженерів у контексті Болонського процесу буде значно підвищена, а сформовані професійні компетенції нададуть можливість здобувачам вищої освіти після закінчення закладу вищої освіти успішно займатися професійною діяльністю в галузі агроінженерії.
The article explores the didactic foundations of modular-competence technology for the training of students in the specialty “Agroengineering” in the context of the requirements of the Bologna process. A practical study was carried out, on the basis of which a technology was developed for acquiring competencies by future agricultural engineers when studying the modules of the discipline "Higher school pedagogy". It is proved that the effectiveness of training future agricultural engineers in the context of the Bologna process will be significantly improved, and the formation of professional competencies in students will make it possible, after graduating from higher education, to successfully engage in professional activities in the agricultural engineering industry.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7958
Appears in Collections:Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2020. - Вип. 2 (106)
Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
n106v2r2020gorbunova.pdf519,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.