Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9294
Title: Педагогічні умови формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-енергетиків про вивченні дисципліни «Основи охорони праці» засобами дистанційної освіти
Other Titles: Pedagogical conditions for the formation of professional competencies of future energy engineers on the study of the discipline "Fundamentals of labor protection" by means of distance education
Authors: Курепін, Вячеслав Миколайович
Kurepin, Vyacheslav
Keywords: інженерна освіта
середовище дистанційного навчання
компетентності інженера-енергетика
освітній процес
дисципліна «Основи охорони праці».
engineering education
distance learning environment
competencies of an energy engineer
educational process
discipline "Fundamentals of labor protection".
Issue Date: 2021
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Курепін В. М. Педагогічні умови формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-енергетиків про вивченні дисципліни «Основи охорони праці» засобами дистанційної освіти // Педагогічні інновації : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, м. Миколаїв, 28-29 квітня 2021 р. Миколаїв : МНАУ, 2021, С. 91-94.
Abstract: Використання інформаційних технологій допомагатиме у вирішенні проблем сучасної освіти, тільки у тому випадку, коли розвиток дистанційного навчання супроводжуватиметься радикальними змінами в усіх інших підсистемах: педагогічної, економічної, організаційної, психологічної тощо. В своїй статті автори окреслюють педагогічні умови формування фахових компетентностей майбутніх інженерів-енергетиків та описують проблеми, що виникли при викладанні предметів у дистанційному середовищі, і які потребують подальшого розв’язання.
The use of information technology will help solve the problems of modern education, only if the development of distance learning is accompanied by radical changes in all other subsystems: pedagogical, economic, organizational, psychological, and so on. In their article, the authors outline the pedagogical conditions for the formation of professional competencies of future energy engineers and describe the problems that have arisen in the teaching of subjects in a remote environment, and which need further solution.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9294
Appears in Collections:Педагогічні інновації - 2021
Статті (Інженерно-енергетичний факультет)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
91-94.pdf348,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.