Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9904
Title: Міжнародне маркетингове дослідження ринку ефірних олій
Other Titles: International Marketing of Research of Essential Oils Market
Authors: Танасійчук, А. М.
Сіренко, С. О.
Мартинова, Л. Б.
Tanasychuk, A.
Sirenko, S.
Martynova, L.
Keywords: міжнародний маркетинг
міжнародні маркетингові дослідження
конвергентні умови для розвитку експорту
експортно-імпортні операції
товарна група «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії»
international marketing
international marketing research
convergent conditions for export development
export-import operations
product group "3301 Essential oils and extracted essential oils"
Issue Date: 2021
Citation: Танасійчук А. М., Сіренко С. О., Мартинова Л. Б. Міжнародне маркетингове дослідження ринку ефірних олій. Modern Economics. 2021. № 27(2021). С. 189-196. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V27(2021)-26.
Abstract: Міжнародні маркетингові дослідження направлені на виявлення та вивчення ринкового попиту, потреб і вимог конкретних споживачів до товарів для обґрунтування виробничо-збутової діяльності підприємства на них, а тому є основою діяльності підприємства на міжнародних ринках та передбачають аналіз усіх складових, що можуть впливати на ефективність міжнародної маркетингової діяльності. У дослідженні проаналізовано стан виробництва, динаміку обсягів експортно-імпортних операції за групою товарів «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» за 2016-2020 рр., визначено перспективи розвитку цієї товарної групи на міжнародних ринках. Проведено міжнародні маркетингові дослідження ринку ефірних олій з метою відкриття нових можливостей розвитку вітчизняного експорту ефірних олій. Здійснено аналіз стану господарської діяльності вітчизняних підприємств у 2016-2019 рр. за обсягами виробництва основних видів ефірних олій, аналіз динаміки українського експорту товарної групи «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» з України у 2016-2020 рр., визначено найбільших партнерів України у здійсненні експортно-імпортних операцій за даною товарною групою. Оцінювання структури експорту товарної групи «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» з України дозволило зробити висновки про надійність партнерів-імпортерів українських виробників досліджуваної товарної групи. Аналіз показників найкращих 15 світових ринків імпортерів товарної групи «3301 Ефірні олії та екстраговані ефірні олії» дозволили зробити висновок про відкриття нових можливостей розвитку вітчизняного експорту ефірних олій на ринки Китаю, Індії, Іспанії та Індонезії та наявні конвергентні умови для українських виробників ефірних олій.
International marketing research focuses on identifying and exploring market demand, needs and requirements of particular consumers for goods to substantiate the production and marketing activities of the enterprise and is hence a basis for the activities of the enterprise in international markets and provide an analysis of all components that may affect the effectiveness of international marketing activities. The study has analyzed the state of production, the dynamics of volume of export-import operations for the group of goods "3301 Essential oils and extracted essential oils" for 2016-2020, the prospects for the development of this product group in international markets have been identified. International marketing research of the essential oils market have been conducted in order to open new opportunities for the development of domestic exports of essential oils. The analysis of the state of economic activities of domestic enterprises in 2016 - 2019 by the volume of production of essential oils basic types, analysis of Ukrainian exports dynamics of the product group "3301 Essential oils and extracted essential oils" from Ukraine in 2016 - 2020 have been carried out, largest partners of Ukraine in implementation of export-import operations for this product group have been identified. Evaluation of the export structure of the product group "3301 Essential oils and extracted essential oils" from Ukraine allowed to draw conclusions about the reliability of importing partners of Ukrainian producers of the inspected product group. The analysis of the indicators of TOP-15 world markets of importers of the product group "3301 Essential oils and extracted essential oils" allowed to draw conclusions about the opening of new opportunities for the development of domestic exports of essential oils to the markets of China, India, Spain and Indonesia and available convergent conditions for Ukrainian producers of essential oils.
URI: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/9904
Appears in Collections:Modern Economics. - 2021. - Вип. 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tanasychuk.pdf417,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.