Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5276
Title: Детермінанти розвитку ринку нетрадиційних банківських послуг в Україні
Other Titles: The Market Development for Non-Traditional Banking Services in Ukraine
Authors: Жаворонок, А. В.
Савчук, Д. Г.
Zhavoronok, Artur
Savchuk, Dmytro
Keywords: банківська послуга
банківський продукт
нетрадиційна банківська послуга
ринок нетрадиційних банківських послуг
ринок фінансових послуг
banking service
banking product
non-traditional banking service
market of non-traditional banking services
market of financial services
Issue Date: 2018
Publisher: Миколаївський національний аграрний університет
Citation: Жаворонок А. В. Детермінанти розвитку ринку нетрадиційних банківських послуг в Україні / А. В. Жаворонок, Д. Г. Савчук // Modern Economics. - 2018. - Вип. 12. - С. 81-86. - DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V12(2018)-12.
Abstract: У статті визначено теоретичні основи розвитку ринку нетрадиційних банківських послуг. Виведено, що зростання масивів доступної інформації про клієнтів в електронному вигляді дозволяє використовувати сучасні методи зберігання та опрацювання такої інформації, створювати індивідуальні банківські продукти для окремих споживачів відповідно до їхніх потреб, що дає підстави стверджувати про вагому роль нетрадиційних послуг у подальшому розвитку банківських установ. На цій основі визначе но базові напрями активізації розвитку ринку нетрадиційних банківських послуг в Україні, які систематизовані та поділені на дві групи: макроекономічні заходи та мікроекономічні вектори. Визначено, що реалізація таких заходів дозволить створити умови для диверсифікації діяльності банківських установ через розширення кількості їхніх послуг.
The article outlines the theoretical foundations for the development of the market for nontraditional banking services. It is deduced that the growth of masses of accessible information about clients in electronic format allows using the modern methods of storage and processing of such information, creating individual banking products for individual consumers according to their needs, which gives grounds to assert the important role of non - traditional services in the further development of banking institutions. It is determined that realization of such measures will create conditions for diversification of banking institutions activity by increasing the number of their services.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/5276
Appears in Collections:Modern Economics. - 2018. - Вип. 12

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zhavoronok.pdf288,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.