Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6108
Title: | Соціально-репутаційний капітал підприємства: сутність, складові, оцінювання |
Other Titles: | Socio-reputation capital of an enterprise: essence, components, estimation |
Authors: | Партин, Г. О. Загородній, А. Г. Заяць, Н. І. Partyn, H. Zahorodniy, A. Zaiats, N. |
Keywords: | капітал соціально-репутаційний капітал складові соціально-репутаційного капіталу оцінювання соціально-репутаційного капіталу capital components of socio-reputation capital estimation of socio-reputation capital socio-reputation capital |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Миколаївський національний аграрний університет |
Citation: | Партин Г. О. Соціально-репутаційний капітал підприємства: сутність, складові, оцінювання / Г. О. Партин, А. Г. Загородній, Н. І. Заяць // Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2019. - Вип. 1 (101). - С. 10-17. - DOI: 10.31521/2313-092X/2019-1(101)-2. |
Abstract: | Досліджено сутність, складові елементи та особливості соціально-репутаційного капіталу
підприємства, запропоновано його класифікацію за ознаками – місце прояву, спосіб формування,
значимість. Обгрунтовано можливість оцінювання соціально-репутаційного капіталу з
використанням фінансових та нефінансових показників. Фінансовими методами оцінювання є
витратні, дохідні та ринкові методи. Запропоновано методику оцінювання складових елементів
соціально-репутаційного капіталу у процесі управління ним з використанням нефінансових показників. The article investigates the essence, components and peculiar features of socio-reputation capital of an enterprise, and suggests its classification according to the following features: place of manifestation, type of formation, significance. The possibility of socio-reputation capital estimation by applying financial and nonfinancial indices has been grounded. Financial methods of estimation include cost estimation approach, income estimation approach and market methods. Much attention is given to the estimation technique of socioreputation capital components in the process of capital management by applying nonfinancial indices. |
URI: | http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/6108 |
Appears in Collections: | Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2019. - Вип. 1 (101) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
n101v1r2019partyn.pdf | 1,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.