Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7948
Title: Роль математичного моделювання у підвищенні якості підготовки агроінженерів в нових умовах розвитку аграрного сектору
Other Titles: The role of mathematical modeling in improving the quality of training of agricultural engineers in the new conditions of development of the agricultural sector
Authors: Курепін Вячеслав Миколайович, науковий керівник
Kurepin, Vyacheslav, scientific director
Комісаренко, Катерина Артурівна
Komisarenko, Kateryna
Keywords: Математичне моделювання
агроінженери
мотивація
професійні компетенції
активізація здобувачів
Mathematical modeling
agricultural engineers
motivation
professional competencies
activation of applicants
Issue Date: 2019
Citation: Комісаренко К. А. Роль математичного моделювання у підвищенні якості підготовки агроінженерів в нових умовах розвитку аграрного сектору // Участь молоді у розбудові агропромислового комплексу України : матеріали 31-ї студентської науково-теоретичної конференції, м. Миколаїв, 20-22 березня 2019р. – Миколаїв : МНАУ, 2019. – С. 123-125.
Abstract: Сучасного фахівця-агроінженера не можливо уявити без оволодіння ним знаннями в галузі математичного моделювання виробничих процесів та інформаційних технологій, без уміння узагальнювати закономірності, аналізувати явища, приймати виважені рішення. Для розв’язування професійних задач студентам інженерних спеціальностей вивчення математики особливо необхідно.
It is impossible to imagine a modern specialist-agro-engineer without mastering his knowledge in the field of mathematical modeling of production processes and information technologies, without the ability to generalize patterns, analyze phenomena, make informed decisions. Students of engineering specialties especially need to study mathematics to solve professional problems.
URI: http://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/7948
Appears in Collections:Статті (Факультет ТВППТСБ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
123-125.pdf108,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.